Mijn Klacht:
Geachte,
Ik heb gebruikgemaakt van Troostwijk Veilingen en heb een versnellingsbak gekocht die niet past op mijn auto door te weinig fotos van de versnellingsbak. De versnellingsbak ligt nu in de schuur. Ik ben geïrriteerd over de methode van Troostwijk, waarbij alles wat geen waarde heeft wordt omgezet in geld dat zich nooit meer terugverdiend. Ook de kosten die voor de veiling gemaakt worden, moeten door mij en andere bieders worden betaald.
Daarnaast heb ik kritiek op de organisatie en de klantenservice. Hoewel ik alles heb betaald, ben ik desondanks geblokkeerd, inclusief mijn telefoonnummer.
Mijn standpunt is dat deze veilingen op afstand plaatsvinden; men moet vaak ver rijden om te kijken en af te halen omdat de medewerkers van Troostwijk dit verzuimen. Dit leidt tot milieuschade en files. In ons drukbevolkte land zorgt onnodig verkeer voor opstoppingen en vervuiling. Verkopers worden geacht hun goederen goed weer te geven. Het bedrijf bevindt zich in Amsterdam en kan niet omgaan met kritiek. Het vrije woord wordt geblokkeerd en er is weinig transparantie binnen dit bedrijf, dat autoritair optreedt. Bovendien worden Engelse termen gebruikt in een Nederlands bedrijf, wat ik ongepast vind. In Nederland zou Nederlands de voertaal moeten zijn.
Ik vind het niet prettig dat alles Angelsaksisch wordt weergegeven en heb hier kritiek op geuit. Ik heb het recht om mijn kritiek te uiten en zie niet in waarom dit tot een blokkade zou moeten leiden.
Ter afsluiting heb ik gevraagd om mijn account te verwijderen. Dit is mijn recht, en tot op heden zijn bijna al mijn rechten geschonden. Ik wil dat mensen hiervan op de hoogte raken en dat de consument minder als melkkoe wordt gebruikt. Artikelen zijn waard wat ze waard zijn, en ik krijg het product niet verkocht. Ik adverteer op dezelfde plaatsen als Troostwijk, maar krijg geen reacties. Ik vermoed dat de verkoper zelf op het artikel heeft geboden en eis uitleg van de notaris.
Ik verzoek u om deze klacht serieus te nemen en de nodige maatregelen te treffen om de transparantie en informatievoorziening te verbeteren, evenals het verwijderen van mijn gegevens en mijn vrije mening recht te respecteren.
Met vriendelijke groet,
Sebastian Holt
Gewenste Oplossing:
verwijderen van de blokkade, en zelf regie over mijn account en terug name van de versnellingsbak. De consument betaald namelijk voor de veiling niet de opdrachtgever. het is een kleine moeite deze fouten herstellen de veiling opnieuw te doen.