Klacht: Trein reed weg terwijl ik probeerde in te stappen

op 21 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zat op station Heerlen Woonboulevard, en wilde de trein richting Heerlen pakken van 16:54. Toen de trein kwam, op tijd, opende ik de deur en keerde ik me even weg om iets in de prullenbak te gooien, en nog geen seconde later floot de conducteur en kon ik niet meer instappen. De trein stond nog geen 15 seconden stil.

Ik moet nog een half uur wachten op de volgende trein, het zou fijn zijn als de conducteurs in het vervolg wat beter kijken en minder haast hebben terwijl ze voor op schema liggen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 april 2017 om 18:43 geantwoord

Beste Isabel V.,

Wat ontzettend jammer om te horen dat je de trein hebt gemist! De vertrekprocedure wordt grotendeels automatisch geregeld. Zodra de verkeersleiding het sein op veilig zet, móét de machinist weer vertrekken. Het fluitsignaal klinkt dan, de deuren blokkeren en de trein rijdt weg. De machinist kan hier helaas geen invloed op uitoefenen door toch te blijven staan wachten. Het spijt me.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^NT
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Isabel V.