Klacht: trayect vrij kaart

op 24 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

heb voor mijn zoon de kaart om laten zetten ruim van te voren van schagen-alkmaar naar schagen-den helder.
maar omdat wij op vakantie waren is de kaart niet binnen een maand geactiveerd dat moest voor 18-8-2017 het is nu 23-8-2017.
zag op de mail dat het was terug gezet weer naar schagen- alkmaar.
heb gebeld maar kunnen dit niet terug zetten en moet dus tot 18-9-2017 bij betalen terwijl ik wel het geheel goed heb door gegeven.
advies is dus om tot die datum zwart te rijden daar komt het dus op neer.
dit is een gekke iets zo.
graag hoor ik hoe dit op te losse zonder kosten??????

als de traject vrij kaart voor de 2-9-2017 word omgezet zoals gevraagd en doorgegeven dan is er voor mijn zoon geen extra kosten!!!!

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 augustus 2017 om 11:10 geantwoord

Geachte heer De Waard,
Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 24 augustus via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van NS Klantenservice. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail die u vanuit NS ontvangt te beantwoorden.

U laat weten dat u te laat was met het activeren van de wijziging van het traject van het abonnement van uw zoon en vraagt ons de wijziging per 2 september in te laten gaan. Ik heb geprobeerd u hierover telefonisch te spreken, maar helaas heb ik u niet kunnen bereiken. Graag geef ik u de volgende uitleg over dit contract.

Het Traject Vrij abonnement kan gewijzigd worden, maar dan alleen per maand per dag van de maand waarop dit contract is ingegaan. In dit geval gaat het om de 18e van elke maand. Omdat na het aanvragen van de wijziging het nieuwe traject niet vóór 18 augustus werd geactiveerd, is de eerstvolgende mogelijkheid voor wijziging 18 september. Hierin kan helaas geen aanpassing worden gedaan. De wijziging had al op de dag van aanvraag, na ontvangst van de bevestiging van deze wijziging, geactiveerd kunnen worden. Dit staat ook zo aangegeven in de bevestiging. Ook worden hier de consequenties van het niet op tijd activeren benadrukt.

Hoewel ik er niet voor kan zorgen dat de wijziging alsnog plaatsvindt op de door u gewenste datum, wil ik u in dit geval wel tegemoetkomen. Nadat u de factuur van 18 augustus tot 18 september heeft ontvangen en betaald, kan u contact opnemen voor vergoeding van de extra gemaakte reiskosten. Het is dus niet zo dat uw zoon per reis hoeft bij te betalen, maar dit wordt in één keer achteraf in rekening gebracht. U kan ons bereiken door te antwoorden op de mail vanuit NS Klantenservice.

Ik vertrouw erop u hiermee een passende oplossing te hebben geboden.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door chris de waard