Klacht: Traumatisch

op 18 oktober 2016 over Douane in de categorie

Ik was met mijn moeder op weg naar pakistan om inkopen te doen voor mijn bruiloft. Na het inchecken werden we nog tegengehouden door de douane. “Iets te melden” werd er gevraagd. ” nee helemaal niks” antwoordde ik. Hoeveel geld heeft u bij? Nou het precieze aantal euros wisten we niet, zo rond de 10000 euro per persoon. Want jah alles kopen voor een bruiloft is nogal duur. Hup we werden zonder pardon meegenomen, als criminelen. Tot op de dag van vandaag voel ik me niet goed om nog via schiphol te reizen, omdat de mensen van de douane je gelijk behandelen als crimineel. En niks uitleggen. We kregen een zware boete opgelegd omdat we €1000 te veel hadden. Er werd niks verteld verder. Enfin, na twee weken vakantie kwamen we terug. Bepakt en bezakt met alles voor mijn bruiloft, inclusief jurken. Op het vliegveld werden we weer opgewacht door dezelfde mensen die ons eerst hadden aanghouden. Ze wilden onze spullen controleren. Nadat ze allleeessss overhoop hadden gehaald, aalll mijn jurken uit de verpakking hadden gehaald, deden ze niet eens de moeite om het weer netjes terug te leggen. Nee nee 4 uur mochten we wachten op ze totdat ze terug kwamen en ons weer een boete oplegden can €3000, omdat we spullen van te veel waarde hadden meegenomen.
Ik snap nog steeds niet waarom de boetes omdat we toen we naar Pakistan vertrokken al hadden aangegeven dat we trouwspullen gingen kopen. Toen had de douane ons niks verteld over een bepaalde waarde aan spullen die het land inmochten.
Het incident heeft ons financieel en emotioneel zo erg geschaad dat ik en mijn moeder nog steeds niet meer via schiphol durven te reizen. Niet omdat we criminelen zijn, maar omdat we zo behandeld zijn. Heel mijn spaargeld om een mooi leven met mn man te beginnen is opgeraakt aan de zogenaamde boetes. Dit doet heel veel met je als je aan het begin staat van een nieuw hoofdsstuk in je leven.
De douane vertelt je helemaal niks. Er is echt een communicatie probleem.
Tot slot nog iets. Mijn moeder heeft last van haar knieen waardoor ze niet snel kan lopen. Omdat we op de heenweg naar Pakistan werden vertraagd door de douane moesten we rennen naar het vliegtuig waardoor haar pijn verslechterd was. We vroegen zelfs of ze een wagen konden regelen voor haar die haar naar de gate zou brnegen. Er werd gewoon botweg nee gezegd en gezegd “rennen dan”. Zijn dit de manieren die de douane worden aangeleerd?

Als ik een vergoeding ontvang van de emotionele schade die de douane op schiphol ons heeft aangedaan.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Douane over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Douane in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Isharaja