Klacht: Tram bestuurder rijdt hard op ons in.

op 14 mei 2016 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag 14-5-2016 reden wij om 16.45 weg van TC Osdorp richting Pieter Callandlaan.
Bij de oversteek kwamen wij met de auto stil te staan omdat we niet direct konden invoegen. Opdat moment was de tram nog ter hoogte van het winkelcentrum. Echter de trambestuurder reed plots in volle snelheid al bellend op ons af .Wij dachten echt die gaat ons moedwilling rammen. Gelukkig stopte hij en begon te gebaren, te schelden en vals te kijken. Wij moesten weg wezen. Dit kon niet omdat we dus vast stonden. De trambestuurder begon weer te rijden alsof hij echt tegen ons aan wilde rijden of ons met auto en al wilde opschuiven. Op enkele centimeters stopte hij alsnog. Opdat moment liet een auto ons ertussen. De trambestuurder stak zijn middel vinger op en ging er met volle snelheid vandoor. Wij moesten de zelfde kant op wij moesten wachten voor de stoplichten, de tram hebben we niet meer gezien daar hij zo hard reed.
Ook al zouden wij een in schattingsfout gemaakt hebben dan was zijn gedrag alsnog niet normaal om zo agressief te reageren.
Echter toen wij net vast kwamen te staan stond de tram dus nog bij het winkelcentrum, na nog geen minuut konden wij invoegen. Dus voor hoog uit 30 seconden moest deze bestuurder zo enorm agressief en gevaarlijk reageren.

Het gebeurde om 16.45 daar de tram zo dicht op mij stond (angstig moment) was het nr duidelijk te zien dit was 2075.

Ik mag aannemen dat het GVB het visitekaartje wilt zijn van Amsterdam. Deze bestuurder past hier echt niet bij, levens gevaarlijk zo iemand achter het stuur. Wij hielden ons nog rustig maar stel dat het een ouder iemand betrof die dit mee zou maken of een kind op de fiets of scooter rijder. Echt een angstig moment vooral voor kwetsbare weg gebruikers.

Deze bestuurder moet echt minimaal aangesproken worden op zijn agressieve gedrag. Maar ik vind dat zo iemand niet achter het stuur hoort te zitten van een tram (überhaupt niet achter het stuur van wat dan ook)

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

Reactie van de melder van de klacht yib64

10 maanden geleden - GVB wilt de klacht dus niet in behandeling nemen via Klacht.nl? Hopelijk de reden dat ik als nog de klacht ook bij GVB zelf heb neer gelegd. Ben benieuwd of ze nog reageren op mijn mail na de klantenservice. Zo niet dan is dat op zijn zacht gezegd erg vreemd. Willen ze eerst dat er een ernstig ongeluk gebeurd door deze bestuurder?

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door yib64