Klacht: Trage afhandeling uitbetalen creditnota

op 14 juli 2017 over Mini Opslag Bedrijf in de categorie Verhuur

Op 26 april heb ik de sleutels van de unit die ik huurde volgens procedure ingeleverd. Hiermee was de huur beëindigd. De huur voor de maand mei was logischerwijs al geïncasseerd. Dit zou samen met de borg worden terugbetaald. Helaas werd eind mei ten onrechte geld geïncasseerd voor de maand juni, terwijl de huur dus per 26 april was beëindigd. Na mailcontact hierover te hebben gehad, ontving ik een creditnota. Het geld heb ik nog steeds niet ontvangen. Op 26 juni kreeg ik als antwoord op een mail van mij, het bericht dat ik het geld aan het eind van die week, of anders aan het begin van die week zou ontvangen. Op 8 juli had ik nog steeds geen geld ontvangen. Weer gemaild. Ik kreeg nu op woensdag het bericht dat mijn geld was over gemaakt en dat het diezelfde dag en anders de dag erop op mijn rekening zou staan. Het is nu vrijdag en ik heb mijn geld nog steeds niet ontvangen. Het bedrijf geeft aan zich aan een wettelijke termijn van 8 weken moet houden alvorens ze het geld over mogen maken. Persoonlijk heb ik hier nog nooit van gehoord, zeker niet wat betreft een onterechte incasso na beëindigen van een huurovereenkomst. Wanneeer ik 8 weken doortel na de beëindiging van de huur kom ik uit op 21 juni. De huur is door mij altijd tijdig betaald.

Ik ben tevreden als ik mijn geld heb ontvangen. Ook wil ik weten waar in de wet staat dat er een periode van 8 weken moet worden aangehouden voor het terugbetalen van borg, de huur en de ten onrechte geïncasseerde incasso.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mini Opslag Bedrijf

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mini Opslag Bedrijf nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Miriam Bakker