Klacht: Traag internet vanaf het begin

op 03 juli 2012 over UPC in de categorie Alles-in-1

Sinds augustus 2011 ben ik overgestapt naar internet, telefonie en tv van UPC. Sinds het begin ontzettend traag internet. 2 weken geleden werden wij door een vriend erop gewezen dat het internet ontzettend langzaam was. Bij het uitvoeren van de speedtest op www.upc.nl/speedtest kwamen we uit op een snelheid van 1,8 MBPS terwijl wij een abbonement hebben van 25 MBPS!! Hierover meteen maandag gebeld naar de UPC klantenservice. Eerst kreeg ik iemand aan de lijn, die aangaf dat het aan mijn computer moest liggen, werd vervolgens in de wacht geplaatst en niet meer teruggehaald. Opgehangen en opnieuw terug gebeld. Deze jongen hielp mij erg goed en hebben meerdere dingen geprobeerd(namelijk de bekabeling gecontroleerd, via de kabel wel 25 mbps, via WIFI niet, en kanalen van IP-adres veranderd) maar mocht niet baten. Vervolgens met hem een afspraak gemaakt voor het sturen van een monteur.

Deze zou vandaag tussen 8 en 13 komen. Dusi k zat vanaf 8 u beneden en ik deed nog even voor de laatste keer een speedtest uit te voeren.. NU WEL 25 MBPS via WIFI!! Meteen de UPC klantenservice gebeld om te vragen naar een verklaring waarin de telefoniste aangaf dat “de monteur waarschijnlijk de modem op afstand heeft gereset”. Hierin ook meteen aangegeven dat ik niet tevreden was over de service en een klacht wou indienen. Hierna werd ik doorverbonden met een andere.

Deze telefonist gaf mij aan dat ik alleen vanaf mijn eerste klacht van vorige week( 25-6) een vergoeding kon krijgen van maarliefst 8€. Terwijl ik al vanaf het begin niet de internet hebben gehad waar wij voorbetalen. Daarnaast heeft mijn moeder ook in oktober gebeld over eventuele verhoging van de mbps’s maar dat kon, maar dan betaalde ze veel meer, omdat we nu een kortingsactie hadden. Terwijl we toen ook al niet het internet ontvingen waar we voor betaalden.

Ik heb de telefonist ook uit gelegd dat zolang zij mij niet vanaf het begin een speedtest laten uitvoeren(bij nieuwe installatie) dat zij me niet kunnen garanderen dat ze die snelheid ontvangen. Ik ga overduidelijk niet accoord met 8 euro en hoop dat een bedrijf als UPC toch iets meer kan betekenen voor mij!

Een redelijke vergoeding voor het slechte ontvangst van WIFI internet, en niet een vergoeding van 8 euro!

Alle klachten die gemeld zijn door Danillabrenna