Klacht: Toto minderjarige

op 20 april 2017 over Lotto in de categorie Loterijen

Mijn zoon speelt online mee met de Toto. Hij is 16 jaar en betaalt met een jongerenrekening. Ik wil dat dit stopt en dat u zijn account blokkeert. Ik kaart dit persoonlijk met hem aan, maar wil ook dat u ervoor zorgt dat dit niet gebeurt. Klantnummer is 27094390.

Als het account wordt geblokkeerd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lotto een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lotto

Heeft op 21 april 2017 om 14:09 geantwoord

Geachte mevrouw de Groot,

Bedankt voor het plaatsen van uw klacht.
Ook wij betreuren deze situatie en bieden u excuses aan voor het ongemak welke u hiervan ondervindt.

Zelf beschikken wij niet over een voorziening om dit op afstand te kunnen controleren.
Wanneer er echter een account wordt aangemaakt, dient men ook een geboortedatum in te vullen. Wanneer een geboortedatum van een minderjarige wordt ingevuld, wordt inschrijving automatisch geweigerd, waardoor deelname van een minderjarige wordt uitgesloten. De inschrijving van uw zoon betekent automatisch dat de ingevulde geboortedatum werd gemanipuleerd.
Er wordt gewerkt aan een extra voorziening, waarbij, bij het aanmaken van een account, een ID check plaats gaat vinden. Deze voorziening is helaas nog niet actief.

Wij hebben uw klacht neergelegd bij het toto team, zij zullen contact met u opnemen voor het afhandelen van uw klacht,

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Klantcontact Nederlandse Loterij, Afdeling Klachten

Alle klachten die gemeld zijn door idgvdw