Klacht: Tot 2x toe niet goed geholpen door (onwetende) medewerksters Jysk Uden

op 01 juli 2017 over Jysk in de categorie Interieurbedrijven

Tot twee, misschien zelfs drie keer toe zijn we naar Jysk in uden gegaan, omdat we op zoek waren naar een 1-persoons traagschuim (top)matras. Op de website van Jysk hadden we diverse geschikte matrassen gezien. Bij de matrassen die niet in de winkel verkrijgbaar zijn staat duidelijk aangegeven dat het “online verkrijgbaar” is. Bij de overige matrassen staat zelfs bij dat het in de winkel te bezichtigen is. Deze zijn volgens de website in de winkel te koop (zie onderstaande links)

Toen we in de winkel (waar we dus meerdere malen naartoe zijn gegaan in de hoop dat er iemand zou werken die wel wist wat we bedoelden en die ons goed kon helpen) in Uden waren, werden we steeds geholpen door jonge meiden. Niets mis mee, maar het was duidelijk te merken dat zij onvoldoende op de hoogte waren van het assortiment en ook niet keken in de computer, of belden met collega’s of met de manager om navraag te doen. Volgens hen had Jysk niet wat wij bedoelden. Op het gebied van traagschuim, was er eigenlijk alleen die dure tempur achtige matras en topmatrassen (2 persoons) met een hoge prijsklasse). De traagschuimmatrassen die je op kon rollen en 1 persoons waren er niet en was ook nooit onderdeel geweest van het assortiment. Volgens de website van Jysk is dit niet correct, dat is te zien in de bovenstaande links.

Natuurlijk kan het voorkomen dat de winkel iets niet op voorraad heeft, of normaal niet in de winkel heeft liggen. Dan nog kan dit (neem ik aan) gewoon besteld worden via de computer, of bij een ander filiaal vandaan gehaald worden. Dit alles is door de medewerksters niet benoemd. Er is ook niet opgezocht wat het assortiment is op het gebied van traagschuim matrassen. Geen informatie via de computer vandaan gehaald en ook niet getelefoneerd dus. Terwijl dit toch meestal de gang van zaken is binnen een bedrijf. Niet alleen voor de klant, maar als dit standaard zo gebeurd, loopt Jysk als bedrijf veel geld mis. Wij hebben inmiddels onze matrassen bij de Leenbakker gekocht. Zowel een 1-persoons topmatras als 2-persoons.

Het zou handig zijn als medewerkers (nog beter/meer) getraind of opgeleid worden, zodat ze de kennis en kunde in pacht hebben om klanten goed te kunnen helpen en adviseren. Medewerkers moeten goed op de hoogte zijn van het assortiment (wat ze verkopen en de kwaliteit). Mochten ze iets niet weten moeten ze weten wat dan te doen (hulp vragen, bellen met de manager, kijken op de computer, eventueel elders iets bestellen).

Hopelijk worden we in de toekomst beter geholpen bij Jysk Uden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jysk

Reactie van de melder van de klacht Mariekje56

3 maanden geleden - Klacht wordt niet in behandeling genomen...

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jysk nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Jysk in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jysk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jysk

Heeft op 05 juli 2017 om 16:09 geantwoord

Beste Marieke,

Wat vervelend om te lezen dat u een nare ervaring heeft opgedaan bij één van onze winkels. Dit is niet de uitstraling die wij willen zien. Onze excuses hiervoor.

Wij sturen uw bericht door naar de storemanager en districtsmanager, zodat zij hiervan op de hoogte zijn. Uiteraard vinden wij het belangrijk dat klanten met een tevreden gevoel de winkel verlaten. Het wordt op prijs gesteld dat u ons hiervan op de hoogte stelt. Hierdoor kunnen wij uw klacht intern oppakken met het personeel

Wij hopen dat deze ervaring u er niet van zal weerhouden om nogmaals ons filiaal in Uden te bezoeken.

Ilana

Alle klachten die gemeld zijn door Mariekje56