Klacht: Toeterende treinen

op 28 mei 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedemorgen,

Ik woon nabij de spoorwegovergang in Buitenpost. Ik wordt zojuist wakker getoeterd door een trein.
Deze week is het vaak raak geweest dat treinen toeteren nabij de overgang.
De vorige keer werd dit afgedaan het dreigend gevaar, maar dat is niet het geval.
Er wordt op afstand preventief getoeterd. Met alle respect, maar dit komt ons woongenot niet te goede. De irritaties rondom treinen van arriva lopen op. Spijtig.

Caroline Henstra

Het is wenselijk dat er alleen bij gevaarlijke of cruciale momenten gebruik wordt gemaakt van de claxon.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 mei 2021 om 09:37 geantwoord

Beste Cardi82,

Begrijpelijk dat je hier contact over opneemt want het is natuurlijk niet fijn om voor niks uit je bed getoeterd te worden. De machinist zou alleen moeten claxonneren indien er gevaar dreigt.

Het is mogelijk dat de machinist een melding heeft gekregen van gevaar op het spoor en hierdoor wel preventief heeft geclaxonneerd. Dus of het wel of niet cruciaal was is zo wat lastig te zeggen. We zullen je signaal intern doorgeven zodat dit onder de aandacht gebracht kan worden.

Heb je in de toekomst een vraag of een klacht? Neem dan contact op via Twitter @Arriva_NL of via onze Facebookpagina Arriva Nederland. Op arriva.nl vind je onze overige contactmogelijkheden.

Hillie
Arriva Klantenservice Medewerker