Klacht: Toestelschade & verzekering

op 24 juni 2016 over T-Mobile in de categorie Mobiele Telefonie

In Februari heb ik mijn abonnement verlengd met de S7 Edge, daarvoor had ik de S5 + verzekering. Zonder geïnformeerd te zijn of ik tijdens het verlengen van mijn abonnement mijn verzekering mee wilde nemen naar mijn nieuwe toestel, kom ik daar dus nu pas achter.

Dat betekent dat ik dus sinds maart (toen mijn nieuwe toestel binnen kwam) dacht dat mijn S7 verzekerd was omdat ik mijn abonnement had verlengd en niet een nieuw abonnement heb opgevraagd.

Een maandje geleden begonnen de eerste problemen met mijn nieuwe toestel, het werd erg heet aan de bovenkant van mijn beeldscherm, de batterijen gingen heel snel leeg en de beeldscherm knippert de hele tijd aan-uit-aan-uit. Een paar dagen later liet ik mijn telefoon vallen waardoor er een barst aan de achterkant is ontstaan. Dynafix denkt dus dat het komt doordat ik de toestel heb laten vallen, gelijk hebben ze, maar dit is dus niet het geval.

Een paar dagen geleden heb ik mijn telefoon aangemeld via de T-Mobile website (ik werd doorverwezen naar de Samsung website) om het te laten repareren. Er zit sowieso twee jaar garantie op + het feit dat ik dacht dat hij verzekerd is, niks kan mis gaan dacht ik dus. Vandaag kreeg ik een mail van Dynafix dat het niet onder de garantievoorwaarden valt, dus mocht ik willen dat het gerepareerd zou worden zou ik 413 euro moeten betalen. Wil je dat niet dan zou je 50 euro moeten betalen aan onderzoekskosten, en heb ook deze gekozen en betaald.

Ik heb met de verzekering ACE Toestelverzekering, Dynafix en T-Mobile gebeld hierover. T-Mobile zei dat ze niks konden betekenen voor me, de verzekering verwees me door naar T-Mobile en bij Dynafix was het gesprek nog geen 10 seconden omdat ze ook niks konden doen.

Ik ben pas tevreden als mijn telefoon gerepareerd wordt aangezien T-Mobile zelf mij totaal niet op de hoogte heeft gebracht over de verzekering. Ik heb dus maanden betaald aan mijn oude toestel die ik sinds dien niet eens meer heb aangeraakt terwijl ik al die tijd dacht dat mijn nieuwe toestel verzekerd is.

Plus het feit dat ik ook nog eens 50 euro moest betalen alleen om mijn telefoon terug te krijgen vind ik uiteraard nergens op slaan aangezien dat nergens staat. In de mail van Samsung die ik heb gekregen stond niks over onderzoekskosten, alleen over de kosten die kunnen komen als je toestel niet onder de garantievoorwaarden valt.

Dynafix en de verzekering hebben er zelf niks mee te maken, het gaat me puur om T-Mobile. Altijd een tevreden klant geweest, tot nu. Hoe dan ook wil ik dat T-Mobile dit gaat oplossen, een uitzondering maakt of mee betaald aan de kosten.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over T-Mobile

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over T-Mobile nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door modric19