Klacht: toeslag op dagkaart van Blokker

op 12 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter en vriendje (beiden 16 jaar) zijn vandaag met hun dagkaarten gekocht bij Blokker van Dordrecht naar Amsterdam en weer terug gereisd. OP de terugweg moesten ze opeens een toeslag van beiden 10 euro betalen. Dit omdat ze volgens conducteur in een oude Fyra trein zaten. Staat nergens op de trein of bordjes vermeld. Bij instappen op Amsterdam Centraal werd hiervan niets omgeroepen. OP Amsterdam Schiphol werd omgeroepen: Let op passagiers die NU instappen………….en iets over toeslag. Aangezien de kinderen al een station eerder waren ingestapt en er toen niets gemeld werd wisten ze dus ook niet dat dat ook voor hen zou gelden. En zij waren ook duidelijk niet de enigen die hierover zeer verbaasd waren. Heel veel mensen moesten ook het bedrag van 10 euro betalen. Voor kinderen van 16 is dit een groot bedrag.

Omdat het totaal niet duidelijk was dat ze in een verkeerde trein zaten zou ik het een goede oplossing vinden als de kinderen allebei hun 10 euro terug zouden krijgen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 12 februari 2014 om 10:21 geantwoord

Boete is uitgeschreven door Hispeed. Advies met hen contact op te nemen.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 12 februari 2014 om 14:43 geantwoord

Ik vind het geen oplossing omdat de NS zeer slechte tot geen informatie heeft omgeroepen op Amsterdam Centraal. Er stond bovendien geen Fyra op de trein. Deze gegevens zijn toch echt de schuld van de NS en dan lijkt het me logisch dat de NS de kinderen tegemoet komt en dat de NS dit daarna zelf terug vordert van Hispeed. Het heeft wel heel lang geduurd voordat jullie de klacht hebben behandeld. We zijn niet tevreden! !

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Boeff