Klacht: Schandalige behandeling, voel me opgelicht

op 21 april 2018 over Toemen Modelbouw in de categorie Modelbouw

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

24 maart 2018 met mijn DJI Phantom 4 drone bij Toemen langs om hem, onder garantie, naar DJI ter reparatie te laten opsturen. Probleem was dat de IMU kalibratie het niet meer deed. Bij aankomst in de winkel in Den Bosch meteen een discussie over het feit dat de Drone gecrashed moet zijn en dat dit dus geen garantie geval is. Daarbij wordt door Toemen aangegeven dat opsturen naar DJI een langdurige zaak is en als DJI de garantie afwijst dit ook hoge kosten met zich mee kan brengen. Na verdere discussie afgesproken dat Toemen zelf de drone zal repareren binnen 2 weken voor 189,99 euro (kosten onderdelen en manuren). Na ruim 2 weken gewacht te hebben op dinsdag 10 april naar Toemen gebeld of mijn drone al klaar is. Deze is inderdaad klaar en wordt nog dezelfde dag opgestuurd. Drone ontvangen op woensdag 11 april. Wat schetst echter mijn verbazing als ik via de bijgevoegde documenten ontdek dat mijn drone de 24e maart ter reparatie is opgestuurd naar DJI en deze kostenloos, onder garantie, door DJI is gerepareerd ! Meteen dezelfde woensdag nog Toemen gebeld en gevraagd om restitutie van mijn betaalde 189,99 euro. Toemen geeft aan dit te gaan uitzoeken en wenst eerst contact te hebben met de Toemen techneut (welke op dat moment afwezig is). Zaterdag 14 april nogmaals gebeld en de techneut is nog niet aanwezig en zal zondag de 15e of maandag de 16e worden teruggebeld. Dinsdag de 17e maar zelf gebeld (want niet teruggebeld) en krijg te horen, via medewerker, dat techneut nog niet aanwezig is en zal zaterdag teruggebeld worden. Na verzocht te hebben om met Toemen zelf te willen spreken krijg ik Toemen aan de lijn die erg boos reageerd en de hoorn op de haak gooit. De zaterdag is inmiddels voorbij en wederom niet teruggebeld. Ik ben van mening dat dit een schandalige manier van zakendoen is en je zo je klanten niet hoort te behandelen. Voel me voor de gek gehouden en opgelicht.

Gewenste Oplossing:

Ik wens de voor de reparatie betaalde 189,99 euro terug te ontvangen aangezien de drone toch kostenloos door DJI onder garantie is gerepareerd. Ben bereid eventueel de door Toemen gemaakte verzendkosten (max. 15 euro) te betalen. Dit mag Toemen op dit bedrag bij terugbetaling inhouden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Toemen Modelbouw

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Toemen Modelbouw nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht p2dewit

6 maanden geleden - Inmiddels 13 mei en nog steeds niets vernomen van Toemen. Moet wel erg moeilijk zijn om de techneut te pakken te krijgen aangezien dit smoesje nu al meer dan een maand oud is. Heb inmiddels besloten juridische stappen te gaan nemen en kosten daarvan op Toemen te verhalen.

Reactie van de melder van de klacht p2dewit

5 maanden geleden - Op 13 mei jl. brief gestuurd aan Toemen modelbouw waarin ik onmiddellijke terugbetaling van het genoemde onterecht betaalde bedrag eis. Op 14 mei reactie ontvangen dat ik in de loop van week 20 (week van 14 mei) het bedrag op mijn rekening kan verwachten. Week 20 is inmiddels verstreken en geen terugbetaling gezien. Wederom een belofte van Toemen die ze niet nakomen. Ik heb Toemen tot 29 mei de tijd gegeven de terugbetaling te regelen, daarna ga ik juridische stappen nemen.

Reactie van de melder van de klacht p2dewit

5 maanden geleden - Na dreigen met juridische stappen en 2x brief sturen heeft Toemen uiteindeljk 170 euro terugbetaald. De missende 19,99 is ingehouden voor verzendkosten (van en naar DJI). Wel wat prijzig voor verzenden alleen en vraag me serieus af of Toemen de kosten van heen en terugzenden naar DJI heeft moeten betalen. Laat wederom goed zien hoe Toemen tegen service aankijkt. Zal zeker nooit meer iets bij Toemen aanschaffen. Waarom dit ruim 2 maanden heeft moeten duren is me een raadsel.

Alle klachten die gemeld zijn door p2dewit