Klacht: Titolo TV meubel van € 2350,- niet geleverd conform verkooporder.

op 10 juni 2018 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Op 6 juni werd na lang wachten (besteld medio februari 2018) ons Titolo TV meubel geleverd en gemonteerd.
Hoewel op de verkooporder duidelijk onze wens: sparing achter-midden- boven t.b.v. kabeldoorvoer vermeld stond bleek deze niet in het meubel te zijn gemaakt.
Slechts in de (losse) afdekplaat (bovenblad) was een rechthoekig hapjevan ca. 8 bij 3 cm uitgezaagd op de gewenste plaats. de mogelijkheid voor doorvoer was echter verder naar onderen geblokkeerd. Daardoor was het meubel in onze situatie onbruikbaar.
De beide monteurs maakten hier telefonisch direct melding van en maakten foto’s.
Omdat een reactie van de centrale verkoopservice uitbleef, nam ik in de loop van de dag zelf telefonisch contact op met deze service.
De dienstdoende mevrouw zei dat ze eerst intern wilde overleggen met degenen die binnen uw bedrijf aangesteld zijn om oplossingsgericht te denken en adviseren in dit soort technische gevallen en zou me terugbellen, hetgeen zowaar na ca. een half uur gebeurde.
De mate waarin ze meedacht met ons als klant die € 2350,- uitgaven aan een tv meubel kan ik slechts kwalificeren als ronduit schandalig.
Er werd voornamelijk aandacht besteed aan de vraag wie binnen uw bedrijf voor deze tekortkoming verantwoordelijk zou moeten zijn. Voor ons als klant die slechts geïnteresseerd is in een oplossing van het probleem natuurlijk niet echt relevant.
De technische professionals van Sanders Meubelstad bleken echter niet in staat dusdanig creatief mee te denken dat het tot een gewenste oplossing kon komen. De (overigens vriendelijke en behulpzame) verkoper van vestiging Oldenzaal die de zwarte piet kreeg toebedeeld zou op 7 juni ons bellen en zich met de kwestie bezighouden. Dit is niet gebeurd: sterker ook na twee telefoontjes van onze kant bleef elke reactie van Sanders achterwege.
Voor ons reden genoeg om Sanders Meubelstad toe te voegen aan ons (gelukkig zeer korte) lijstje: EENS, MAAR NOOIT WEER.

Inmiddels heb ik zelf maar voor een oplossing gezorgd. Gelukkig in het bezit van twee redelijke rechterhanden trok ik de stoute schoenen aan en liet de gatenzaag en bovenfrees aanrukken. Even slikken bij zo'n mooi, duur en op maat gemaakt meubel...
Ronde opening boven in het betreffende kastdeel en een sleufje ca. 6 mm. diep wegfresen uit de onderkant van de afdekplaat boden het gewenste resultaat.
Bedroevend dat niemand van Sanders Meubelstad ons kon helpen om deze binnen uw bedrijf gemaakte fout uit de wereld te helpen.
Jullie zijn er in geslaagd het vertrouwen dat we hadden in snel tempo om zeep te helpen.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 13 juni 2018 om 09:42 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Hesselink-Rosens,
Gisteren heeft mijn collega Daniëlle telefonisch contact met u opgenomen en het verloop van deze order met u besproken. Afgesproken is dat ze u ter compensatie een attentie toezendt en u heeft haar aangegeven dat u nu tevreden bent over hoe uw wandkast hangt. Indien wij u verder nog ergens mee van dienst kunnen zijn, vernemen wij dat graag van u. Met vriendelijke groet, Sophie
Webcare - Sanders Meubelstad

Alle klachten die gemeld zijn door Hans en Diane Hesselink-Rosens