Klacht: Tijdelijke drukte permanent

op 21 juni 2017 over H&M in de categorie Kledingwinkels

Op 31-3-2017 bestelde ik een aantal jeans (twee modellen in twee maten). Op 5-4 ontving ik per e-mail bericht dat de order was vertraagd, met als reden: “We hebben het drukker dan verwacht en kunnen je bestelling niet op tijd leveren.”
Al in 2013 zijn er klachten over trage levering, wat het zeer ongeloofwaardig maakt dat het drukker was dan verwacht. Blijkbaar kan de webwinkel de orders structureel niet aan.

Bij het retourneren gaat het helemaal mis. Ik retourneerde mijn complete bestelling op 14-4-2017 volgens de instructies op de website van H&M. Uit de Track & Trace informatie van PostNL blijkt dat mijn pakket inderdaad bij PostNL is in ontvangst is genomen. Op 6-6-2017 had ik nog geen retourbetaling ontvangen en stuurde ik daarover een e-mail bericht met het verzoek het geld per omgaande over te maken.
Daarop ontving ik een automatisch gegenereerd e-mail bericht: “… We ondervinden momenteel een technische storing in onze webshop. Hierdoor is het drukker dan normaal bij onze klantenservice, en is de wachttijd op een reactie langer dan je van ons gewend bent. We staan iedereen zo snel mogelijk te woord en streven ernaar om zo snel mogelijk op ieder bericht te reageren.
Voor een snellere reactie kun je ons bellen op 0900-1988. (let wel: ook hier is de wachttijd langer dan normaal) … “
Problemen bij retourneren komen vaker voor zoals blijkt uit de vele klachten op deze website en o.a. op https://shoppingervaring.nl/hm-reviews/

Tot nu toe heb bij bestelling via Internet alleen maar positieve ervaringen. Levering binnen enkele dagen, meestal zelfs al de volgende dag. Met retourzendingen nog nooit een probleem ondervonden. Retourbetaling doorgaans binnen enkele dagen.

Onbegrijpelijk hoe een bekend kledingbedrijf zo’n minachting voor zijn Internet klanten toont.

Ik ben pas enigszins tevreden wanneer H&M onmiddellijk het betaalde bedrag retourneert en excuses maakt voor de slechte gang van zaken. Ik zal niet weer bij H&M bestellen voordat blijkt dat zij de webshop beter georganiseerd hebben.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over H&M

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over H&M nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht NBem

1 maand geleden - Vervolg Ik plaatste op 29 juni 2017 een verkorte versie van deze klacht op Thuiswinkel.org, de website van Thuiswinkel Waarborg, waarbij H&M is aangesloten. Zij stuurden de klacht direct door naar H&M. Vandaag (4 juli) kreeg ik een e-mail bericht van H&M Klantenservice dat zij de door mij geretourneerde zending als vermist opgeven en het gehele bedrag terugbetalen. Daar ben ik natuurlijk blij mee, maar ik vind het te gek dat ik zo'n zwaar kanon in stelling moest brengen. Overigens wel "excuses voor deze vervelende situatie en late reactie" (beetje vaag), maar geen enkele opmerking van H&M over verbeteringen voor de toekomst. Jammer. Ik bestel niet meer bij H&M.

Alle klachten die gemeld zijn door NBem