Klacht: tijdelijk vervallen van bushalte

op 08 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Kruispunt Ringbaan Oost /Oude Lind in Tilburg is wegens werkzaamheden tot 01 mei ’18 afgesloten. Gevolg: De halte Hoffmannlaan is tot die datum vervallen. Opstappen voor lijn 5 richting centrum bij tijdelijke halte Haendellaan. (6 minuten lopen). Op terugweg uitstappen op halte Heikantlaan.(10 minuten lopen).
Ik ben 86 jaar en loop heel moeilijk als gevolg van een niet operabele slechte heup. Om de tijdelijke halte Haendellaan te bereiken moet ik bovendien honderd meter lopen over een met een trottoirband afgesloten gazon. Het is mij niet duidelijk waarom buslijn 5 de halte Hoffmannlaan v.v. niet aandoet via de route Mendelssohnstraat, Beethovenlaan, Hoffmannlaan, Bachlaan, Heikantlaan enz
Ik woon in de Hoffmannlaan in een 55+flat (256 appartementen) met relatief heel veel slecht ter been zijnde ouderen voor wie het de komende maanden heel moeilijk is om zich met de bus buitens huis te begeven. De hierboven door mij aangeven route (v.v.) zou n.m.m. een vrij eenvoudige oplossing bieden voor dit probleem.
P.S. Ik keek ook naar de mogelijkheid om met lijn 6 te reizen maar die is nog veel slechter dan de huidige tijdelijke regeling met lijn 5.
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
mvg

Riet Liesting

Indien dit probleem opgelost wordt zoals ik hierboven heb aangegeven.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 februari 2018 om 17:29 geantwoord

Beste johnliesting@ziggo.nl,

Wat jammer om te lezen dat je door een omleiding in je buurt minder makkelijk kunt reizen! Ik heb het signaal doorgestuurd naar de planner in de regio. Ik adviseer je echter ook contact met de gemeente op te nemen. Zij attenderen ons op omleidingen en verzorgen de haltefaciliteiten.

Nina
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door johnliesting@ziggo.nl