Klacht: Tientallen uren gebeld en honderden onterechte kosten gemaakt, belachelijk!

op 30 januari 2018 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Hoi iedereen,
Ik wil iets delen over belsimpel.nl, hoop dat jullie hieraan iets hebben.
14 september begon het, mijn vorige mobiel was kapot gegaan en ik had direct een nieuwe telefoon besteld via Belsimpel.nl. Belsimpel kende ik van de reclame met hun slogan ‘’Tot het uiterst voor jou’’, nooit gedacht dat het tegenovergestelde ging gebeuren.
De afgelopen maanden heb ik bijna TWINTIG keer gebeld met belsimpel waarbij elk gesprek tussen de half uur en twee uur duurde. Ook heb ik HONDERDEN onterechte kosten gemaakt, die ze tot de dag vandaag niet geprobeerd hebben terug te sturen. Ik ben zeer slecht behandeld door Belsimpel. Heen en weer geduwd door de klantenservice zonder enige toekomstige zicht in verbetering. Telkens dezelfde antwoorden en zelfde beloften die werden verbroken…
Ten eerste zal ik me even voorstellen: ik ben een achttien jarige student. In mijn vrije tijd ben ik ondernemer die werkt aan een aantal projecten. Bellen, sms’en en gebruik maken van internet is een heel belangrijk aspect in mijn leven, zowel als op sociaal niveau, school niveau en werk niveau.
Ik heb een samenvatting van de situaties gemaakt die zijn voorgekomen in de afgelopen vier maanden (niet alles weet ik meer omdat ik zoveel heb gebeld, dit is alles wat ik nog zo weet):
-14 september. Nieuwe telefoon gekocht een Samsung Galaxy s8
-14-25 september. Retour aangevraagd reden: te geavanceerd voor de functies die ik ermee wil bereiken. Ondertussen een nieuwe telefoon besteld de Samsung Galaxy S6 Edge
-28 september. Telefonisch gesprek gehad waar een belofte was gemaakt dat als ik het die dag nog zou opsturen alles zou worden geregeld. Waarnaar ik binnen de deadline van veertien dagen het toestel als retour had opgestuurd netjes volgens de regels
-Oktober. Mail ontvangen dat ik schade had en een keuze moest maken over de tegemoetkoming  hier heb ik op de mail direct geantwoord, waarnaar ik geen response kreeg
-Oktober. Was gebeld dat ik niet had laten weten voor welke optie ik ging, telefonisch verteld dat ik voor de optie betalen ging, een bedrag zou ik nog terugkrijgen, dit is tot de dag van vandaag niet gebeurd
Oktober. Mobiel terug thuis ontvangen, waarnaar ik had gebeld dat ik voor die optie had gekozen en dat het niet correct was doorgegeven. Hierna meteen de mobiel weer teruggestuurd.
-Oktober. Mail gekregen over dat het abonnement van Tele 2 (Samsung galaxy s8) dat deze zou worden doorgevoerd, toen ik deze zag meteen gebeld voor uitleg waarnaar werd verteld dat het een fout was en dat het werd geregeld.
-Oktober. Mail gekregen dat het was overgezet en ja het was al eerder overgezet. Geen telefoon geen abonnement in bezit. Hierna gebeld en te horen gekregen dat het een fout was en dat het meteen hersteld werd.
-Oktober. Week later nog steeds niks gebeurd, weer gebeld en weer zou het geregeld worden waarnaar er weer niks was gebeurd en ik niks te horen kreeg.

-Oktober. Gebeld omdat er nog niks was gebeurd, te horen gekregen dat ik een nieuwe bestelling moest plaatsen voor dezelfde telefoon. Dit gedaan.
-Oktober. Mobiel ontvangen, pakket geopend en meteen gezien dat het scherm kapot was zonder dat ik het had aangeraakt. Gebeld en moest het meteen weer retour opsturen en dan werd er naar gekeken
-November. Tijdje later gebeld en gehoord dat ik een nieuwe telefoon zou ontvangen die ik had ontvangen met een simkaart die het niet doet dus even bellen. Ik zou maandag worden gebeld voor uitleg.
-November. Geen telefoontje ontvangen dus maar weer eens zelf bellen, en ja er was niet gebeld. Ze zouden er naar kijken.
-November. Weer gebeld, hier werd met verteld dat het waarschijnlijk aan de simkaart lag waarnaar ik een nieuwe simkaart zou krijgen, deze een paar dagen later ontvangen.
-November. Weer deed de simkaart het niet dus gebeld en ze zeiden dat er twee abonnementen liepen en dat ze het zouden maken.
-November. Week later weer gebeld en het was nog steeds niet gemaakt en er was volgens mij niet eens iets gecommuniceerd.
-December. Ik zou gebeld worden maar de telefoon thuis was vijf minuten in gesprek die dag en dat was toevallig de tijd dat ze hadden gebeld. Dat was de uitleg die ik de maandag erna kreeg, begripvol en gevraagd wat er zou gebeuren en het zou worden gemaakt voor die vrijdag.
-December. Na die vrijdag nog steeds niks gebeurd en gebeld en ze weten het probleem niet en ze zouden ernaar kijken.
-December. Te horen gekregen dat het de achttiende alles zou gaan werken en dat ik vrijdag zou worden gebeld om mijn situatie uit te leggen. Hier had ik al anderhalf maand verteld dat ik me niet goed voelde, veel stress had ontwikkeld door de situatie. De telefoniste had beloofd dat ik vrijdag zou worden gebeld, dit gaf me een beetje rust omdat ik dan eindelijk mijn woordje kwijt kon.
-Vrijdag december. Niks te horen gekregen, heel de dag bij de telefoon gewacht en nee niks.
-Maandag gebeld en te horen gekregen dat er inderdaad niet was gebeld.
-Eind december. Mobiel gemaakt eindelijk, de rest van achterliggende betalingen die ik nog zou krijgen werden binnen week verstuurd. Tot de dag van vandaag niks over gehoord.
-Eind december. Bedrag van mijn rekening gehaald voor een abonnement die ik niet eens heb. Belsimpel had midden december verteld dat ze dit binnen twee weken zouden afsluiten, dus geen zorgen. Ook hadden ze me verteld dat ik het binnen 3 weken terug zou krijgen.
-Eind december heb ik een bericht gestuurd met alles wat er was gebeurd en wat ik had meegemaakt. De klachten die ik heb gekregen en had gevraagd om een tegenmoetkoming. Na paar dagen hadden ze een mail gestuurd met erin dat ze me €30.- korting bon wilde geven als tegemoetkoming. DIT IS ABSURD.
-Midden januari. 5 weken gingen voorbij en nog niets gehoord over enige terugbetaling. Ook was er weer geld van mijn rekening afgehaald. Via mijn rechtsbijstand het geld opgeëist en kreeg het binnen de dezelfde dag nog terug.
-Eind januari. 426 euro van mijn rekening gehaald voor een abonnement die ik niet heb.
De afgelopen maanden heb ik veel stress gehad, die ik kreeg van geen telefoon hebben en daardoor dingen mislopen en door de beloften en afspraken die belsimpel telkens niet nakwam.
Terwijl ik niet bereikbaar was heeft de moeder van mijn beste vriend me proberen te bereiken omdat mijn beste vriend plotseling in het ziekenhuis lag op de intense of care en wilde dat ik meteen langskwam. Doordat ik niet bereikbaar was kon ik niet langskomen.
Lange tijd zonder mobiel en lange tijd zonder netwerk te zitten hebben veel klachten veroorzaakt in de afgelopen maanden. De onterechte kosten die ik maak zijn niet fijn. Hoe ik ben behandeld vind ik niet kunnen door zo’n organisatie. De beloftes die ze telkens maken en verbreken vind ik niet kunnen. Dat ze uiteindelijk 30 euro korting bon aanbieden wat voor hun waarschijnlijk paar euro kost als tegemoetkoming is belachelijk.
Ik wil dit graag delen om mensen te waarschuwen wat een aankoop kan veroorzaken bij belsimpel. Denk goed na voordat je iets hier koopt.

Als dit in de toekomst wordt verbeterd en alles wordt hersteld en dat ze nooit meer iemand zo belachelijk behandelen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Juulvk