Klacht: Tickets niet ontvangen – overmacht schrijven ze …

op 06 oktober 2016 over Giggo Tickets in de categorie Reizen Algemeen

Op 1/1/2016 heb ik 2 Tickets voor Alex Agnew te Ethias Arena 8/10/2016 gekocht voor bijna 3 maal de prijs. Ik was te laat voor de voorverkoop en vond deze website. Ik ruikte onmiddellijk onraad doordat Giggotickets na betaling niet de tickets direct kunnen bezorgen. Andere websites krijg je deze ONMIDDELLIJK in je mailbox. Vorige week had ik nog gemaild en kreeg standaard mail dat de tickets uiterlijk 1 dag voor het concert worden gestuurd.
Vandaag kreeg ik onderstaande mail die volgens mij ook weer een standaard mail is, die ze veel gebruiken. Ik vind de mail heel vaag en zie op het internet dat dit niet de eerste keer is dat dergelijke mails worden gestuurd.
Mail: ” Er is recentelijk veel commotie ontstaan rondom de doorverkoop van tickets voor concerten en evenementen binnen België. Zowel in de geschreven media als via televisie. Giggotickets is een in Nederlands gevestigd bedrijf dat handelt op basis van de Nederlandse Wetgeving en is al jaren actief binnen deze branche. Helaas is Giggotickets ook zonder nader onderzoek beticht van malafide praktijken of nog erger oplichting. Hoewel daarvan geen sprake is, wordt ons het zoveel mogelijk belet om onze klanten op juiste wijze te bedienen.

Wij hebben bericht ontvangen dat de door ons bestelde en betaalde kaarten die voor u bestemd zijn, geblokkeerd worden en de gelden hiervan zijn bevroren door de organisatie die van mening is dat wij onjuist handelen. Door de ontstane overmachtssituatie zijn wij genoodzaakt u als klant teleur te stellen en kunnen wij de kaarten niet uitleveren volgens bestelling. Giggotickets is bewust van het feit dat dit zeer teleurstellend voor u is, echter is deze situatie willen wij het risico niet nemen om u kaarten uit te leveren waarvan de kans zeer groot is dat u aan de deur geweigerd zal worden bij de ingang van het event.

Momenteel zijn onze Juristen bezig te onderzoeken in hoeverre er een mogelijkheid bestaat om de bevroren gelden zo spoedig mogelijk terug te krijgen en daarnaast alle bijbehorende opgelopen schade vergoed te krijgen zodat wij ook mettertijd u kunnen terugbetalen.
Op dit moment is dit zeer lastig voor ons, gezien onze tegoeden (zijn betaald aan de betreffende ticketleveranciers en) bevroren liggen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om enerzijds u als klant teleur te stellen en anderzijds te strijden om onze betalingen teruggeboekt te verkrijgen.

Volgens onze voorwaarden worden betalingen binnen 90 dagen na melding terug gestort indien wij kaarten niet kunnen uitleveren. Echter is gezien deze uitzonderlijke situatie sprake van overmacht en stellen wij alles in werk om deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen.
Giggotickets is dan ook per direct gestaakt met verdere verkoop van tickets rondom de gewraakte concerten en evenementen binnen deze organisatie voor nu en in de toekomst en zal alle zeilen bijzetten om de ontstane problematiek te verhelpen en u als klant niet de dupe te laten worden.

Wij vragen u om ons hierin de nodige tijd te gunnen om alles te proberen op te lossen om uiteindelijk u tevreden te kunnen stellen en ons bedrijf te beschermen tegen verdere schade aangaande deze hele kwestie.
Indien wij tussentijds een oplossing hebben of verdere informatie dan zullen wij u hierover persoonlijk inlichten per e-mail. Wij bieden u hierbij onze welgemeende excuses aan hopen dat wij u gaandeweg positief te kunnen berichten.

Graag verzoeken wij u om alvast de onderstaande gegevens compleet aan ons aan te leveren zodat uw bankgegevens in onze administratie kunnen verwerken.
Uw ordernummer:
Uw naam:
Woonplaats:
Naam Bank:
Plaats Bank:
Ibannummer:
Swift/Bic Code:

Het is zeer spijtig dat wij gedwongen worden tot deze keuze, maar uiteindelijk willen wij alleen tevreden klanten die met veel plezier naar een event kunnen gaan en is het schandelijk dat wij op deze wijze worden neergezet in de media en aangekochte kaarten zijn geblokkeerd zonder dat men de kosten hiervan heeft terugbetaald, waardoor wij en onze klanten de verdere schade in staat zijn te beperken.

Wij hopen op uw begrip.

Giggotickets.nl”

Mijn geld terug binnen de 90 dagen zoals beschreven in de voorwaarden

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Giggo Tickets

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Giggo Tickets nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door anjaHbelgie