Klacht: teveel voor kaartjes betaald en kaartjes niet op eigen naam

op 26 september 2016 over Onlineticketshop in de categorie Kaartenverkoop

Vandaag een kado gekregen van mijn broer voor het concert van de red hot chili peppers op woensdag 9 november 2016 in de Ziggo Dome in Amsterdam . Mijn broer dacht naar zijn weten dat hij gewoon tickets kocht via de officiële verkoop site, hij werd meteen doorgelinkt naar onlineticketshop.. Alles zag er oké uit dacht hij.

Na het downloaden van de kaarten zie ik dat de kaartjes niet op onze naam staan en mijn broer heeft 265 euro betaald terwijl er op de tickets 69 euro staat. Na wat googlen komen we er ook achter dat je waarschijnlijk geen toegang heb tot het concert. we voelen ons belazerd.

Tickets graag op eigen naam

Wij willen zeker weten dat wij toegang hebben tot het concert

En het liefst het teveel betaalde geld terug

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Onlineticketshop

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Onlineticketshop in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onlineticketshop een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onlineticketshop

Heeft op 28 september 2016 om 11:25 geantwoord

Beste Safira,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben uw order opgezocht, en zie dat u twee tickets voor de Red Hot Chili Peppers in de Ziggo Dome heeft besteld. Een leuk cadeau als je het ons vraagt!

Graag geven wij u wat meer uitleg over de afwijkende naam en prijs die op uw ticket staan gedrukt. Zoals u weet, is Onlineticketshop een wederverkoper van kaarten voor allerlei evenementen. De kaarten die u ontvangen heeft, zijn doorverkocht. De naam en de prijs die u op de kaart ziet staan, is de naam van de eerste koper en de prijs die deze persoon voor de kaarten heeft betaald. Deze persoon heeft zijn kaarten aan ons doorverkocht. De gegevens dienen op de kaart te blijven staan, omdat deze anders niet meer geldig is. Bij de barcode wordt echter alleen de barcode gescand en niet op de naam gelet die erop gedrukt staat!

De prijs die op uw ticket gedrukt staat is de oorspronkelijke kostprijs van het kaartje, dus het bedrag dat het kaartje gekost heeft toen dit voor de eerste keer werd verkocht. Daarnaast houden wij altijd rekening met de marktwerking, hoe kleiner het aanbod van tickets, of hoe populairder een evenement, des te hoger de prijs zal zijn. Het verschil tussen de oorspronkelijke kostprijs en de prijs bij Onlineticketshop kan daardoor behoorlijk oplopen. Daar staat tegenover dat wij heel vaak nog kaarten kunnen aanbieden die elders al uitverkocht zijn of moeilijk verkrijgbaar.

Wel vermelden wij altijd de originele verkoopprijs op onze site. In onze Algemene Voorwaarden - waarmee u heeft moeten instemmen voordat u heeft besteld - wordt het prijsverschil nogmaals toegelicht. Deze kunt u nog eens teruglezen via:http://www.onlineticketshop.nl/over-ons/algemene-voorwaarden.

Wij garanderen dat u met deze kaarten toegang zult krijgen tot het concert. Indien u onverhoopt wordt geweigerd, zullen wij uw aankoopbedrag terugbetalen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Veel plezier gewenst bij het concert!

Suzanne

Onlineticketshop