Klacht: teveel condens in de koelkast (whirlpool)

op 27 juli 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

koelkast AVKYLD 208 ltr. model 80282294 serie nr. 111522008392
productiecode 850370796000 €359
Ik heb in sept/okt 2015 een nieuwe Ikea keuken gekregen waar ik heel blij mee ben, behalve de koelkast. Die verzamelt condens in de groentela dat niet weg kan en waardoor er dikke druppels water onder aan de glasplaat hangen, dagelijks. Dit hoort absoluut niet, geen enkele koelkast in mijn omgeving vertoont dit euvel. Al 3 keer is er een monteur geweest, deuren bijgesteld, maar het probleem blijft hetzelfde. De laatste keer wordt mij uitgelegd dat het ‘zo hoort’, ‘dat het niet anders kan’. Ik neem daar uiteraard geen genoegen mee. Na telefonisch overleg met wat ik dacht Ikea, werd er besloten iemand te sturen die zou bepalen of de koelkast omgeruild moest worden. Vanuit de auto kreeg ik een telefoontje van weer de Whirlpool monteur dat het geen zin had om te komen en zo wel, dan moest hij voorrijkosten in rekening brengen. Ik ben nu toch wel erg teleurgesteld in de hele gang van zaken.

Wat ik wil is een degelijke, droge koelkast en anders een andere of liever nog een ander merk of geld terug zodat ik zelf een andere kan kopen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 27 juli 2016 om 16:55 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door fietjej@hotmail.com