Klacht: Teveel betaald Excess Verzekering

op 04 juni 2016 over Avis Budget Group in de categorie Autoverhuur

Van 6 mei tot 14 mei 2016 hebben we een auto gehuurd online via Cartrawler bij onze aerlingus tickets voor Ierland.
De auto kon worden opgehaald in Dublin bij Budgetcar. Online wilde ik een excess verzekering via Cartrawler afsluiten voor alle mogelijke schade die kon ontstaan. De volgende lijst die ik ook nog per mail had gekregen :
For as little as € 7.51 per day… Our Policy covers the excess up to a value of €3,000 so you enjoy the benefit of…:
Windows
Tyres
Undercarriage
Roof
Rental car key cover
Personal possessions
Misfueling
If a rental vehicle is damaged or stolen, the driver is asked to pay a percentage of the repair or replacement costs. This is called the Car Hire Excess.
Excess Insurance covers you not only for the total amount of Excess for which you are liable for if the car is damaged or stolen but also for damage to the roof and undercarriage, windows, tyres, car keys and personal possessions.

Bij budget car vertelden ze mij dat ze daar niet mee akkkoord gingen en dat de auto dan niet geheel voor schade verzekerd zou zijn en ik erbij alsnog ook een borg van 1500 euro zou moeten betalen. Terwijl in de voorwaarden en documenten van Cartrawler wel staat dat alles verzekerd zou moeten zijn met de excess insurance en ik niet extra kosten zou hoeven te betalen. Ik had de Excess Insurance nog niet afgesloten omdat ik het ter plekke bij de balie verder wilde vragen en regelen. Ik wist niet zo goed wat te doen, dus daar heb ik toch maar een extra dure verzekering afgeslotenbij budget car, zodat ik geen borg van 1500 euro via creditcard hoefde te betalen. Maar dit heb ik niet vrijwillig en met een gevoel van onder dwang gedaan. Nadien ben ik alles nog eens goed gaan nalezen en nadenken en klopt het hele verhaal van Budget, gewoon niet. Ik heb toen ik de auto terug bracht ook nog geklaagt aan de balie en gezegd dat ik het er niet mee eens ben. Zij vertelden mij dat ik dan bij Cartrawler moet zijn. Maar dat denk ik niet,als ik zo alle papieren lees.
Ik ga ook klacht indienen bij budget Ierland, maar moet ik dan ook nog gaan klagen bij Cartrawler??

IK heb betaald als eerste online voor autohuur 8 dagen bij Cartrawler ; 101,88 euro
De Excess insurance zou zijn online via Cartrawler 7,51 *8 dagen = 60,08 euro
De autohuur had dus in totaal moeten zijn via Cartrawler/ Aerlingus: 161,96 euro
IK heb betaald bij budgetcar extra voor de verzekering: 178,13
IK wil dus terug 178,13 - 60,08= 118,05 euro!!!
Ik voel me dus afgezet voor meer dan 2 keer zoveel te betalen voor een extra verzekering en daar ga ik echt niet mee akkoord, tevens ga ik de betaling betwisten bij de creditcard maatschappij en ook een mail sturen naar het hoofdkantoor van Budget Ierland. namelijk emailadres: info@budget.ie , verdere info op website www.budget.ie.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Avis Budget Group over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door bosmamargriet