Klacht: Testen op woensdag erg irritant voor Woerden-Tiel

op 12 oktober 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis nu al 2 jaar lang via het bovengenoemde traject wat altijd heel ideaal was omdat de trein lekker doorreed en de reistijd daardoor lekker aansluit op mijn werktijden. Nu zijn de testen op woensdag begonnen en na de vroege ochtend is mijn lijn gewoon weg. In plaats van een soepele rit van Woerden naar Tiel moet ik nu de sprinter naar Den Bosch pakken en ergens willekeurig uitstappen om vervolgens te wachten tot de trein Tiel-Utrecht eindelijk aankomt. Dit levert me elke woensdag een kwartier/20 minuten extra reistijd op door de overstap alleen al.

Daarnaast sluit het niet handig aan op werktijden. Met de originele planning kwam ik ruim voor het uur aan in Woerden en kon ik op het uur stoppen en de trein van 12 over makkelijk halen. Als ik nu in de ochtend reis ben je om 5 voor in Woerden en moet je de trein van 5 over terugnemen. Flink sprinten dus of te vroeg starten.

Begrijp dat jullie tests moeten uitvoeren en willen vernieuwen, maar als dit een dagelijks iets wordt kan ik net zo goed niet met de trein reizen. Zou graag zien dat als er nieuwe dienstregelingen bepaald worden dat de trein Tiel-Woerden aanblijft.

Alle klachten die gemeld zijn door Casper Bronmans