Klacht: terugstorting geannuleerde aankoop

op 13 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Na annulering online aankoop vanwege het niet nakomen levering datum en tijd kreeg ik bericht dat dit tot 2 week kan duren voor het aankoopbedrag word teruggestort.
Heb zelf met ideal betaald en het product nooit gezien. Bij reclameren via de ikea klanten service telefoon ( totaal 18 minuten a 55ct waarvan 14 minuten in de wacht ) werd me gemeld dat dit het beleid is.
Heb nog nooit zo’n klantvriendelijke afhandeling meegemaakt. Bij retourneren binnen 8 dagen bij welke andere winkel krijg je je geld meteen in handen.

Bij toezegging dat het bedrag per direct word teruggestort.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 15:38 geantwoord

Hej Koos,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te lezen dat je een nare ervaring hebt gehad. We zien in de melding dat de terugstorting destijds is afgerond. Klopt het dat je het aankoopbedrag ondertussen op je rekening hebt ontvangen? Het kan inderdaad maximal twee weken duren voordat het op je rekening staat, maar vaak is dit sneller.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Koos Folkers