Klacht: terugontvangen boek ivm te laat inleveren

op 30 september 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn dochter heeft een boekje- Biologie 5 Havo uitwerkingen – wat ze te laat had ingeleverd bij mij gebracht. Na overleg met van dijk heb ik het boekje alsnog teruggestuurd aangetekend. ( E 8,75). Vandaag 30 september 2017 boekje weer retour ontvangen. Met verzoek alsnog 19,95 over te maken. In eerdere gesprekken kon van Dijk mij geen steekhoudende uitleg geven over hoe ze tot die E 19,95 zijn gekomen. Het boekje is inmiddels minimaal 5 maal verhuurd geweest gezien het aantal verhuurstickers.( waar ik als belastingbetaler voor betaald heb!!) Het boekje is origineel slecht E 24,95 bij aanschaf nieuw.

Ik ben tevreden als van Dijk 1: het boekje alsnog terugneemt, 2: zij mij in mijn aantekenkosten vergoeden.

Op voorhand wil ik u vast meedelen dat ik meerdere middelen ga inzetten indien dit niet tot het door mij gewenste resultaat leidt.

Ik snap niet dat een gerenomeerd bedrijf als van Dijk zich zo gedraagt.
Ik kan niets met het boekje verder dus wat heb ik eraan dat zij het eenzijdig tot mijn eigendom verklaren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 02 oktober 2017 om 11:03 geantwoord

Beste ronald964,

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u meedelen dat uw dochter op school een schaderapport heeft ontvangen voor het niet inleveren van het boek “Nectar 3e editie 5h uitwerkingen”.

Vervolgens hebben wij u en uw dochter op 28 juli een herinnering gestuurd dat het boek nog niet was ingeleverd. Op 18 augustus gevolgd door de schadefactuur en 5 september de herinnering.

Op 5 september geeft u in een e-mail aan het boek te hebben gevonden en deze wilt retourneren. Wegens de drukte is deze e-mail pas op 12 september beantwoord toen had u inmiddels het boek aangetekend aan ons toegestuurd. Helaas is dit te laat aangezien de boeken voor 1 augustus bij ons binnen moeten zijn. Dit staat duidelijk in alle voorwaarden en correspondentie aangegeven.

Het bedrag dat in rekening is gebracht betreft de nieuwprijs van het boek (13,50 euro) plus administratiekosten (5,95 euro). Het feit of het boek al meerdere keren verhuurd is doet hierbij niet ter zake aangezien wij een nieuw exemplaar hebben moeten aanschaffen om deze weer opnieuw in te kunnen zetten.

U heeft het boek van ons retour ontvangen en de schaderekening blijft van kracht.

Vriendelijke groet,
Janet
Afdeling klantenservice VanDijk.

Heeft op 02 oktober 2017 om 16:03 geantwoord

Ik snap niet dat het mogelijk is dat een oud boek een nieuwprijs moet opbrengen. Hetzelfde boek is bijna nieuw te krijgen voor 5 euri op internet...

Alle klachten die gemeld zijn door ronald964