Klacht: Terugbetaling van een geretourneerde kavel blijft uit

op 13 juli 2020 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

3 juni een badmeubel geretourneerd bij BVA in Amersfoort. Dit badmeubel was van ongelooflijk slechte ondermaatse kwaliteit, maar goed, dat terzijde. Meerdere malen gemaild met het verzoek wanneer ik een bevestiging oid krijg. Uiteindelijk na telefonisch contact via de mail een credit factuur gehad met de belofte dat dit binnen 10 dagen bij AfterPay gecrediteerd zou zijn. Echter zijn we nu 1,5 maand verder, een tal van mails en telefoontjes verder, nog steeds is het bedrag niet geretourneerd. Vorige week wederom telefonisch contact gehad. Dit keer gaf de medewerker bij bva aan dat ik de factuur maar gewoon moest betalen en dat ik het vanzelf wel terug zou krijgen. Daarbij was er een welbekende storing tussen bva en AfterPay en daar werd aan gewerkt. Inmiddels zijn we weer een week verder en is er nog steeds niets verwerkt. Vandaag AfterPay gebeld en zij gaven aan dat er helemaal geen storing gaande is. Ook dat ik de factuur NIET moest betalen, gezien ik het item geretourneerd heb. Zelfs zij gaan er nu werk van maken. Daar zou bva toch nog van kunnen leren, ipv de vinger onterecht naar iemand anders wijzen en klanten aan het lijntje houd omdat jullie eigen administratie niet op orde is. Zoals te zien in de vele soortelijke klachten op deze site maar ook andere klachten sites.

Gewenste Oplossing:

Zodra BVA nu eindelijk eens het bedrag volledig crediteert richting AfterPay. En geen loze belofte dat het binnen 10 dagen gebeurd (dat heb ik nu wel 5 keer gehoord). Maar dat dit per direct geregeld is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BVA Veilingen over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

Bericht van BVA Veilingen

4 maanden geleden - Beste mevrouw Lucina,Vervelend om te vernemen dat u tot op heden uw terugbetaling nog niet heeft mogen ontvangen.Zojuist heb ik uw conversatie opgezocht, en ik zie dat mijn collega dit gisteren nog heeft doorgestuurd naar onze financiële afdeling. Zij zijn degene die inzicht hebben in de terugbetalingen, en die de crediteringen ook ter uitbetaling kunnen zetten.Helaas hebben wij wel storingen (gehad) met Afterpay in verband met een nieuw betalingssyteem van ons, waardoor meerdere klanten problemen hebben gehad met de terugbetalingen. Wij zijn er hard mee bezig om dit op te lossen voor alle klanten die hier last van hebben.Ik wil u vragen om tot maximaal morgen af te wachten op reactie van onze financiële afdeling. Heeft u morgen nog geen reactie van ons vernomen, raad ik u aan om telefonisch contact met ons op te nemen via het volgende telefoonnummer: 033 460 0070Linde - BVA Auctions

Reactie van de melder van de klacht Heide91

4 maanden geleden - Zoals ik al verwacht had, we zijn nu 2 dagen verder en nog niks gehoord. Ook staat de betaling nog steeds open. Graag zsm reactie, want ik kan jullie niet bereiken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 23 juli 2020 om 10:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Lucina,

Ik zie dat u gisteren weer contact met ons heeft opgenomen. Onze financiële afdeling heeft ons gisteren laten weten dat uw factuur ter uitbetaling staat. Dat houdt in dat het termijn van maximaal 10 werkdagen gisteren is ingegaan. Ik ga er vanuit dat u het bedrag binnen een aantal dagen op uw rekening staat.

Nogmaals mijn excuses dat de terugbetaling wat langer heeft moeten duren als normaal.

Linde - BVA Auctions

Heeft op 28 juli 2020 om 00:58 geantwoord

Ik kan me niet voorstellen dat een terugbetaling zolang duurt. We zijn nu inmiddels wederom heel wat dagen verder, het is nog steeds niet geregeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Heide91