Klacht: Terugbetaling onterechte in rekening gebrachte servicekostenafhandeling klacht

op 15 augustus 2018 over nefit in de categorie Verwarmingsbedrijven

Naar aanleiding van mijn eerdere melding over het onterecht in rekening brengen van servicekosten door installateur a.g.v. een kapot hydroblok aan een Nefit Topline Compact HRC 30CW, heb ik vandaag 15 augustus een reactie van Nefit ontvangen.

De mankementen met het hydroblok met een fikse lekkage tot gevolg is een voorkomend probleem bij dit type apparaat en wordt als zodanig ook door Nefit wordt erkend en dus onder de garantie gratis vervangen. Wat Nefit echter niet doet is dat zij de bijkomende kosten die de installateur rekent voor de inspectiebeurt ook voor hun rekening nemen.
Sterker nog: Nefit maakt er zich met een simpel mailtje (zie hieronder) vanaf en geeft vervolgens op deze site aan dat de klacht is opgelost!!!

Geachte heer Hofkens, Wij betreuren het dat er problemen zijn geweest met uw cv-ketel. Nefit heeft de reparatie echter uitgevoerd zonder hier kosten voor in rekening te brengen. Wij kunnen helaas geen kosten voor onze rekening nemen die door derden aan u zijn gefactureerd. Dergelijke kosten vallen nimmer onder onze garantievoorwaarden. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geinformeerd. Nefit Consumentenservice.

Dit is dus echt een voorbeeld hoe je niet met de klant om zou moeten gaan. Dit is gewoon de verantwoordelijkheid van zich afschuiven en je verschuilen achter garantievoorwaarden. Zorg gewoon voor een degelijk product waar ik als klant geen gedoe mee heb of geconfronteerd wordt met kosten.

Ik verwacht dat Nefit mijn klacht serieus neemt en op een fatsoenlijke manier afhandelt door mij te compenseren.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over nefit

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over nefit nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door nefit in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat nefit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

nefit

Heeft op 20 augustus 2018 om 10:43 geantwoord

Geachte heer Hofkens,
U heeft een klacht over kosten die wij u niet in rekening hebben gebracht, maar kosten die in rekening zijn gebracht door uw installateur. Nefit kan deze kosten helaas niet vergoeden omdat wij dit niet kunnen beoordelen. Wij adviseren u dit nader met uw installateur te bespreken.

Nefit Consumentenservice.

Heeft op 07 september 2018 om 18:47 geantwoord

Nefit ontloopt als organisatie haar verantwoordelijkheid. Levert ondeugdelijk product en laat klant met de kosten zitten.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk Hofkens