Klacht: Terugbetaling onterechte in rekening gebrachte servicekosten afhandeling klacht

op 10 september 2018 over nefit in de categorie Verwarmingsbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Naar aanleiding van mijn eerdere meldingen (14,15 20 augustus j.l) over het onterecht in rekening brengen van servicekosten door installateur voor een kapot hydroblok (wat een productiefout is) aan een Nefit Topline Compact HRC 30CW, heb ik vandaag 7 september opnieuw een reactie van Nefit ontvangen (zie hieronder) en is daarmee de klacht voor Nefit, eenzijdig, opgelost!!

Geachte heer Hofkens, Naar aanleiding van uw derde melding op klacht.nl kunnen wij helaas niet nader van dienst zijn betreffende de kosten die uw installateur in rekening heeft gebracht. Kosten die niet door Nefit in rekening zijn gebracht komen niet voor vergoeding door Nefit in aanmerking. Met de kosteloze reparatie heeft Nefit aan haar vergoedingsverplichtingen voldaan. Met vriendelijke groet, Nefit Consumentenservice

Aan vergoedingsverplichtingen voldaan? Dus niet! Daar horen alle kosten bij dus ook die van het vooronderzoek. Probleem is gewoon te danken aan ondeugdelijk onderdeel en nu wordt ik als klant geacht dit zelf te regelen met de installateur.

Het is maar goed dat RTL ( https:www.rtlnieuws.nlnieuwsnederlandartikel4379496meer-twijfels-over-veiligheid-cv-ketel-nefit ) uitgebreid aandacht besteedt dat dit ondeugdelijke product van Nefit. Hopelijk kiezen zo meer consumenten voor een ander soort ketel en krijgen zij dus niet te maken met dit spelletjes en onterechte kosten.

I.v.m. de wijze waarop Nefit de klacht afhandeld en oplost en verantwoordelijkheid ontloopt, heb ik nu ook het consumentenprogramma Radar (koude douche) benaderd met voor mijn probleem met Nefit. Mogelijk dat dergelijke publiciteit Nefit wel er toe aanzet om hun zaken goed te regelen!

Gewenste Oplossing:

Nog steeds wanneer het onterecht in rekening gebrachte bedrag á €56,25 wordt teruggestort.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over nefit

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over nefit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk Hofkens