Klacht: Terugbetaling niet ontvangen

arwa.m op 01 september 2021 over ZARA in de categorie Kledingwinkels

Op 23 juni heb ik 4 bestellingen geplaatst, waarvan 3 met de betaalmethode PayPal, deze bedragen worden afgeschreven van mijn bank door PayPal, omdat deze aan elkaar gekoppeld zijn.

De bestellingen waarmee ik met PayPal heb betaald eindigen op, 1811, 3618 en 2514. Een aantal artikelen van deze bestellingen heb ik retour gestuurd. Op 3 juli heb ik deze op de post gedaan bij een DHL-punt, alle bestellingen zaten bij elkaar in de dozen (dit werd via Zara zelf zo gedaan toen ik de retouren aan het invullen was).

Bijzonder genoeg, werd de 4e bestelling (die ik niet met Paypal heb betaald maar met Klarna) al op 6 juli verwerkt en verrekend, maar de bestellingen die ik vooruit had betaald niet. Ik had meerdere keren in de chat met medewerkers gepraat dat het lang duurde en het zou worden geregeld, uiteindelijk kreeg ik op 27 juli bericht dat ook deze bestellingen waren verwerkt als retour en dat ik de terugbetalingen binnen 14 dagen kon verwachten. Ik wachtte af en wachtte af maar ik hoorde maar niets dus ik nam weer contact op met de klantenservice. Ik moest mijn bank en PayPal controleren, maar er werd geen terugbetaling gedaan. Ik kreeg creditnota’s opgestuurd waarin alleen te zien was welke artikelen werden verwerkt, maar nergens concreet bewijs dat het was overgemaakt of waarnaartoe het is overgemaakt. Ik moest screenshots maken van de betalingen van mijn PayPal en deze sturen naar ze zodat ze dit konden doorsturen naar de financiële afdeling en deed dit in de chat.

Vervolgens werd ik gebeld en er werd gezegd dat ik 14 WERKdagen moest wachten (in plaats van de 14 dagen die werden gemeld in de mail) omdat dit ”automatische e-mails zijn die worden verstuurd en hier vaak fouten in zitten”. Ik moest nog een weekend wachten en dan pas contact opnemen voordat ze het kunnen doorzetten naar de afdeling.

Op 16 augustus nam ik weer contact op en had ik alle screenshots doorgestuurd, deze werden doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Ik hoopte dat het zo eindelijk zou worden opgelost, omdat ik hier nou meer dan een maand op mijn geld zat te wachten, maar dit gebeurde helaas niet.

Op 18 augustus kreeg ik een e-mail terug waarin werd gezegd dat het bedrag door hun afdeling al is teruggeboekt en dat de kwestie zo was afgesloten. Ik nam wéér contact op met de klantenservice dat ik helemaal niets heb ontvangen en ze gaf aan dat ik het deze keer bij Paypal moest vragen of er een terugbetaling was aangeboden door Zara en ze hadden mij wéér de creditnota’s toegestuurd.

Ik heb de chat die ik met de medewerker van PayPal had, waarin werd gezegd dat er geen terugbetaling door Zara is gedaan, gestuurd in de chat van Zara en het zou worden doorgespeeld naar de afdeling.

Op 20 augustus kreeg ik een e-mail dat ze nog steeds met mijn kwestie bezig zijn, vrijdag 27 augustus kreeg ik weer een mail dat ze nog bezig ermee waren. Vervolgens kreeg ik nog een e-mail dat ze me hadden geprobeerd te bereiken via de telefoon en dat dit niet was gelukt (ik neem geen anonieme telefoontjes op).

Vandaag woensdag 1 september, heb ik ze teruggebeld en was ik erg boos, gefrustreerd en radeloos. Ze gaven namelijk aan dat er een miscommunicatie had plaatsgevonden op de achterliggende afdeling, omdat ze niet meer wisten of het ging om een vertraagde levering of over een terugbetaling. Ik vind dit een smoes en geloof hier niets van, ik ga toch niet al deze PayPal screenshots opsturen als het gaat om een vertraagde levering? Naast het feit dat ze zeiden dat ze de screenshots zouden sturen naar de financiële afdeling, zouden ze dat doen bij een vertraagde levering? Ik heb zelf bij een klantenservice gewerkt voor een modelijn en ik ben niet dom. Nu moet ik dus WEER wachten totdat ze dit hebben ”uitgezocht” bij de desbetreffende afdeling.

Het gaat om de volgende bedragen:
bestelling eindigend op 1811: 55,98 euro
bestelling eindigend op 3618: 81,97 euro
bestelling eindigend op 2514: 39,98 euro

Het gaat dus om een totaalbedrag van 177,93 euro, dit bedrag is niet niks en hier heb ik hard voor gewerkt. Ik heb het gevoel dat Zara mij aan het lijntje houd en als ik niet zo snel mogelijk mijn terugbetaling ontvang, blijft er geen andere keuze over dan een kwestie bij PayPal te openen en zelf het geld terug te boeken en aangifte te doen bij de politie.

Ik wil graag dat het bedrag van 177, 93 euro zo snel mogelijk wordt terugbetaald op mijn rekening.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ZARA

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ZARA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door arwa.m