Klacht: Terug storten van premie

op 07 juli 2016 over Allsecur in de categorie Verzekering

Ik heb vorig jaar een autoverzekering afgesloten bij allsecur met de actie van 12e maand de premie terug krijgen.
Ik heb netjes de premie´s betaald, ben een jaar lid geweest van hun. En krijg nu mijn premie niet terug omdat ik mijn verzekering bij hun vlgs hun te vroeg heb stop gezet. Ik heb dit gedaan net voordat ik er weer een jaar aan vast zit. Heb 12x de premie betaald.
Ik ben lid geweest van juni tot juni, en mijn verzekering stop gezet per juni 2016.
Ze hadden nl met 15 euro per maand mijn premie verhoogd, omdat ik gezien waar ik woon en wat voor auto ik heb de kans groot is dat ik meer schade rij (terwijl ik in dat jaar nog nooit schade heb gereden).

Ik wil zoals de afspraak was op het moment van afsluiten mijn 12e maand premie terug.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 08 juli 2016 om 11:05 geantwoord

Beste cvdis30,

Uit je bericht begrijp ik dat je het niet eens bent met het niet ontvangen van de actie '12e maand gratis'. Wat vervelend om te horen! Graag geef ik hier extra uitleg over.
In juni 2015 heb je bij ons een verzekering afgesloten. Je hebt toen gebruik gemaakt van de ‘12e maand gratis’-actie waarbij je eenmalig de maandpremie van de hoofddekking retour zou ontvangen. De voorwaarde van deze actie is, dat de ‘12e maand’ wordt uitgekeerd als je één jaar bij ons verzekerd bent geweest. Omdat je de verzekering in mei 2016 hebt beëindigd, ben je niet twaalf maanden verzekerd geweest en is de ‘gratis maand’ niet uitgekeerd. Dit betekent wel dat je de te veel betaalde verzekeringspremie terugkrijgt. Je betaalt namelijk alleen premie over de periode dat je een verzekering bij ons had. Op 15 juli 2016 wordt het tegoed naar je overgemaakt.
Met dit bericht heb ik meer duidelijkheid willen geven over de actie en verrekening van de betaalde premie.

Met vriendelijke groeten,
Stephanie namens Allsecur