Klacht: Tentamen gemist door bus die niet kwam

op 20 december 2012 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte medewerker(s) van Arriva,

Graag wil ik u op de hoogte stellen van een nogal vervelend voorval dat zich vanochtend voordeed. Ik was ruim op tijd bij de bushalte en wachtte op bus 184 (van Nieuwveen Kerkstraat naar Woubrugge Kruisweg). Deze zou vertrekken om 10.04 en ik was er al om 9.55. Het display gaf op een gegeven moment aan dat de bus over 7 minuten zou komen. Toen het 10.04 was, verscheen het welbekende ‘busje’ op het display, maar de bus kwam nog niet. Nu ga ik er vanuit dat de bussen meestal enkele minuten vertraagd zijn, dus dat was geen probleem. Wat wel een probleem is, is dat ik vervolgens een half uur heb gewacht op een bus die totaal niet op is komen dagen. En ik ben echt lang blijven staan, maar na 30 minuten heb ik het opgegeven. Het probleem is nu dat ik hierdoor enorm vertraagd was, en ik ben afhankelijk van het OV aangezien ik niet in het bezit ben van een rijbewijs. Ik heb uiteindelijk moeten fietsen naar het busstation om nog naar Leiden te kunnen komen. Probleem was dat om 11 uur mijn tentamen begon, en dit heb ik dus gemist door jullie disfunctioneren. Ik ben echt woedend dat er zoiets kan gebeuren. Vijf minuten vertraging snap ik, maar deze bus kwam gewoon helemaal niet! Met alle consequenties van dien. Ik heb nu een gigantisch probleem op de universiteit omdat ik maar een beperkt aantal herkansingen heb, en dit tentamen nu sowieso moet herkanst worden. Ik heb het immers gemist. Als ik dit jaar niet haal, moet ik stoppen met de studie. Een nu totaal zinloze herkansing, die eigenlijk heel kostbaar is, kan me opbreken. Ik heb nu immers veel minder speling.

Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen doen en dat ik iets in de vorm van een vergoeding ontvang.

Sophie Berens

Een vergoeding voor de problemen die hierdoor veroorzaakt zijn.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 15 juli 2015 om 19:55 geantwoord

We hebben de klacht intern opgepakt. Excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Soofvs7