Klacht: Ten onrechte geld afgenomen DEEL 2

op 29 juni 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

(dcember heb ik mijn telegraaf opgezegd omdat wij op vakantie gingen naar het buitenland tot en met maart. Ze hebben in die tijd het geld van de maand Januari, Februari en Maart toch van onze rekening afgehaald! Ik heb dus +/- 90 euro betaald voor een krant die ik niet heb gekregen. Terwijl wij op vakantie waren, heb ik iedere dag de telegraaf gekocht. Ik heb dus betaald voor de krant in het buitenland, en voor de krant in Nederland (die ik overigens niet heb ontvangen) Ik ben zeer teleurgesteld omdat ze mij dit geld niet terug willen storten. )

In de reactie die de telegraaf geeft staat dat een tijdelijke onderbreking sinds 2008 niet meer wordt terugbetaald. Dit weet ik en DAAROM bel ik ieder jaar expres op naar de telegraaf om mijn abonnement OP TE ZEGGEN. Er was dus helemaal geen sprake van een tijdelijke onderbreking, maar van een opzegging waarbij jullie toch het geld van mijn rekening hebben afgehaald. Ik zou niet naar de telegraaf bellen om een tijdelijke onderbreking aan te vragen, omdat dit ook gewoon via internet kan. Ik bel daarom om mijn abonnement op te zeggen. Dit heb ik half november ook gedaan, ik heb gebeld op mijn abonnement op te zeggen waarbij ik een meneer aan de telefoon heb gekregen en hij mij inderdaad heeft geadviseerd om mijn abonnement op te zeggen omdat een tijdelijke onderbreking meer voor vakanties was van circa 3 weken en niet drie maanden (letterlijk citaat). Als jullie het gesprek met deze collega terugluisteren (ik weet dat deze worden opgenomen) kan je ook letterlijk horen dat hij mijn abonnement heeft opgezegd (of op zou zeggen). Ook kunnen jullie naar mijn geschiedenis kijken van de afgelopen TIEN jaar en dan zien jullie dat ik de afgelopen jaren iedere keer rond november mijn abonnement heb opgezegd en me in april weer heb aangemeld. Toen is het wel goed gegaan en hebben jullie geen geld van mijn rekening afgehaald omdat ik wasAFGEMELD (net zoals afgelopen december gedaan zou worden).In principe is het gewoon oplichting waar jullie mee bezig zijn, ik bel om mijn abonnement op te zeggen en dan houden jullie alsnog geld van mijn rekening af. Daarom zal je mij ook nooit meer een Telegraaf zien kopen.

Wanneer ik mijn geld terugkrijg

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 30 juni 2016 om 15:11 geantwoord

Geachte mevrouw Van de Elsen,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan het abonnement telefonisch te hebben beeindigd, echter is volgens onze admnistratie op 30 november 2015 een tijdelijke stop doorgegeven via het keuzemenu. Van deze doorgegeven wijziging was dezelfde dag ook een bevestiging naar u verstuurd per e-mail met daarin de mededeling dat de bezorging voor die periode gestopt wordt vanwege uw vakantie.

Wij begrijpen uit uw verhaal dat het ergens mis is gegaan en dat het niet de bedoeling was geweest om het abonnement door te laten lopen. Wij hebben u daarom tijdens het telefonische gesprek een compensatie aangeboden. Een andere compensatie dat die kunnen wij u helaas niet aanbieden.

WIj vinden het jammer dat u besloten heeft om het abonnement te beeindigen. Wij hadden gehoopt u voor een langere tijd te mogen voorzien van het laatste nieuws.

Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.

SA- De Telegraaf

Alle klachten die gemeld zijn door benny-tiny@home.nl