Klacht: Teleurstellend huisje

op 23 juli 2017 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Nieuwvliet St. Piere
Huisje voor 6 personen

Nadat we na 16 jaar eindelijk een week op vakantie konden en de kinderen hadden uitgenodigd voor het weekend was de teleurstelling erg groot toen we in het huisje kwamen.
Het was zeer oude meuk van boven tot onder.
en slecht onderhouden.

De koelkast was verroest, het bankstel zakte heel erg door, de tegels op de wc/douche zaten met scheuren en nadat ik mij de eerste keer douchte liep het water niet weg.

Het bed in de beneden slaapkamer was de vering wel heel erg slap want wanneer je er op ging liggen had je het idee dat men bijna tot op de vloer doorzakte. De twee bovenslaapkamers waren heel erg klein op een kamer moest je, wanneer je bij het raam lag, over de andere heen stappen en dan eerst de deur naar je toe trekken anders kwam je er niet uit.

Buiten was alles zeer slecht onderhouden overal stond het onkruid op het terras en sigaretten peuken lagen overal verspreid terwijl het hier een niet rokershuisje betrof.
Onder het afdak van het schuurtje was het een grote rommel er stonden vieze plastic stoelen die waarschijnlijk al jaren niet waren gebruikt en de bladeren van afgelopen herfst lagen nog opeengehoopt.
In het schuurtje stonden 2 fietsen die je gratis mocht gebruiken, eerst de banden opgepompt en toen ik op de herenfiets stapte sprong spontaan het fietspedaal van de fiets.
We hadden onze kinderen uitgenodigd om met ons samen het weekend in het huisje door te brengen maar deze zijn ergens anders gaan overnachten nadat ze dit hadden gezien, jammer want we hadden er ons zo op verheugd.

We konden vrij zwemmen maar dan moesten we wel eerst naar Breskens rijden om daar in een overdekt zwembad te mogen baden.
In het verleden kon dat nog bij de bijgelegen camping de Pannenschuur maar dit was afgebroken omdat er nu vakantiehuisjes worden gebouwd.

Voordat ik de sleutel heb ingeleverd bij de receptie een klacht ingediend maar het antwoord van de dame “ik zal het doorgeven” kwam er niet overtuigend uit vandaar deze klacht nu hier.

De woning betreft een particuliere woning die door Roompot wordt verhuurd dus dames en heren van Roompot hier is voor u nog werk aan de winkel en anders deze woning niet eerder verhuren voordat het is opgeknapt want 1 week voor € 100 zou nog te duur zijn.

Uiteraard heb ik meer foto’s dan de ene die ik kan meesturen.

Boekingsnummer: 00017023126000

Roompot zou ons volgend jaar een huisje kunnen aanbieden op het nieuwe park in Nieuwvliet-Bad

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 25 juli 2017 om 09:55 geantwoord

Heeft op 26 juli 2017 om 10:54 geantwoord

Beste Roompot manager Ralph Vandervinnen,
U maakt zich er wel gemakkelijk van af door het personeel te laten zeggen dat ik direct een melding had moeten maken zodat u mij een ander huisje had kunnen aanbieden. Ik heb de andere dag gekeken op de site van Roompot maar daar was geen enkel huisje vrij dus zoals mij werd verteld hadden ze ons willen overplaatsen naar een ander park in Cadzand maar dat wil ik niet want ik had geboekt voor St. Piere.
Ik heb alle gegevens die ik van Roompot heb nog eens nagekeken maar kan nergens iets vinden dat ik direct een klacht had moeten indienen.
Van de andere kant is het zo dat wanneer uw mensen hun werk goed hadden gedaan had dit helemaal niet hoeven te gebeuren en was het huisje of opgeknapt of niet verhuurd.
Verder vertelden ze mij dat ik ruimschoots voor onze vakantie een mail heb gehad waarin stond dat het voormalige park De Pannenschuur in een nieuwe ontwikkeling is en dat het gratis zwemmen nu in Breskens is en dat er verder niets voor gasten is.
Dat wil ik best beamen dat ik deze mail heb gekregen maar kijkt u eens naar de datum, op 30-06-2017 is deze mail verstuurd terwijl mijn aankomst datum 03-07-2017 is en geboekt had ik al 22-09-2016 dus zo ruimschoots is dat niet.
Ik geloof ook niet dat er direct een nieuwe koelkast was geplaatst, dat er nieuwe bedden of matrassen waren geruild en dat er ook niet direct een tuinman was geweest om het onkruid te wieden en de rest van de rommel op te ruimen, enz. enz.
En natuurlijk hoeft u ook geen compensatie aan te bieden want dat kost het bedrijf, Roompot, geld en dat kunt u beter gebruiken om de dingen te laten opknappen wat gasten niet goed vonden, dus met andere woorden Roompot is echt tekort geschoten en dan kunt u op de site wel zetten dat het probleem is opgelost maar daar denk ik toch heel anders over.

Hans Krabben

Bericht van Roompot

3 weken geleden - Het spijt ons te moeten vernemen dat Dhr. Krabben zich niet kan vinden in onze reactie. Wij hebben het schrijven van Dhr. Krabben op 25 juli jl. telefonisch besproken. Vanzelfsprekend dient iedere accommodatie in orde te zijn. Wanneer het verblijf niet naar wens is, vernemen wij dat graag direct van onze gasten. Helaas heeft Dhr. Krabben zijn ontevredenheid pas bij vertrek gemeld, waardoor wij niet in de gelegenheid zijn gesteld om onze gasten alsnog een gepaste oplossing te bieden. Om deze reden vinden wij een tegemoetkoming dan ook niet gepast. Vertrouwend erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Afdeling Kwaliteit Roompot Vakanties

Alle klachten die gemeld zijn door KrabbenHans