Klacht: Onwaar

Aronstein op 02 maart 2019 over Teleplan in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Kocht mijn nieuwe Samsung begin aug.2018 bij Primafoon. In Sept. deed het toestel niets meer en gaf aan dat het toestel of te koud of te heet was. Werd door Primafoon ter reparatie aangeboden aan Teleplan. Probeem werd gerepareerd. Begin Feb. laadde het toestel alleen op als het uit stond (terwijl wel bij aan staan het opladen icoontje te zien was). Het laadde dan (bij aan) niet op en bleef gewoon leeglopen. Op 13 feb. weer naar Teleplan gestuurd door Primafoon. kreeg hem rond 3 Feb. terug. Er was niets gevonden. Thuis gekomen bleek het nog steeds niet bij aanstaan op te laten (ondanks icoontje). Dus (een dag later dus!!!) weer terug naar Primafoon. Deze heeft zelf ook het probleem geconstateerd. Op 4 feb. dus weer terug gestuurd met zelfde klacht (en na telefonisch contact met Teleplan door medewerker Primafoon), Kreeg hem vandaag terug met als opmerking. Geen garantie want vochtschade! Volkomen onmogelijk!!! Bij het daarvoor al gegeven verslag werd GEEN vochtschade geconstateerd (en kon ook niet), Nu dus voor de derde keer vandaag opgestuurd. Ben benieuwd wat Teleplan nu bedenkt! We Wachten af.

Gewenste Oplossing:

Of een nieuw apparaat (gezien de inmiddels nu (incl. de klacht van vandaag). Heb geen vertrouwen meer in dit apparaat wat ik nieuw op 8 augustus 2018 kocht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Teleplan over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Teleplan in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Teleplan een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Teleplan

Heeft op 05 maart 2019 om 09:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Elco Aronstein,

We hebben uw case met ons geautoriseerde Samsung Service Center overlegt.

Hierbij komen wij op de onderstaande conclusie uit :

De allereerste reparatie moeten we tot onze spijt buiten beschouwing laten omdat er toen nog geen vochtschade aanwezig was en het toestel toen hersteld is en het toestel hierna een paar maanden correct gefunctioneerd heeft.
Bij uw 2de reparatie is uw toestel niet geopend geweest en heeft u toestel alleen een volgens de fabrikant voorgeschreven software update ondergaan. Gedurende de diagnostische test van Samsung, nacontrole test, en bij de desbetreffende Samsung reparatietechnicus functioneerde het toestel naar behoren en is uw toestel retour gezonden.

Hierna hebben we uw toestel opnieuw mogen ontvangen en is uw toestel opengemaakt voor uitgebreid verder onderzoek.
Bij het interne onderzoek van uw Samsung werd in het toestel vochtschade aangetroffen.
In verband met vochtschade vervalt de garantie vanuit de fabrikant en reparatie hiervan zou in de buurt of over een toestel prijs heen gaan waardoor ook een prijsopgave voor buiten garantie tot spijt ook niet meer van toepassing is.

Wij begrijpen dat het voor u nogal raar is dat de vochtschade niet meteen de tweede keer ontdekt is, echter is dit wel typerend voor vochtschade om klachten te veroorzaken die niet constant aanwezig zijn.

Onze excuses voor het ongemak maar wij hopen u hierbij genoeg geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Teleplan

Alle klachten die gemeld zijn door