Klacht: Telefoon voor de 2e keer aangeboden en nu niet te repararen

op 10 oktober 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn toestel Samsung S6 aangeboden via vodafone omdat hij slecht oplade en kortsluiting maakte. Bericht gekregen kost ongeveer 400 euro om te maken. Moederbord, scherm en rand. Op het scherm was een kleine nauwelijks zichtbare barst. En de rand zaten een paar deukjes in.
doordat ik het niet eens hiermee was. Mijn rechtbijstand ingeschakeld. Vodafone in gebreke gesteld. Dit werd afgewezen. Echter op de dag dat de reparatietermijn verliep. Dit bericht met mijn rechtbijstand besproken. Ik gebeld met vodafone zij konden niets doen moest met Dynacare bellen. Dit kon niet meer. Op maandag gebeld. Na eerst in de wacht te worden gezet. Kon mevrouw niets meer doen telefoon was al in het logistieke proces. Dit geintje koste mij al 15 euro. Terug naar de winkel daar snapte de medewerker het niet. Ik moest en zou de onderzoekskosten betalen. Vodafone weer benaderd. Uit coulance zouden de mij de onderzoekskosten voor de helft retourneren. Terug naar de winkel telefoon opnieuw opgestuurd. Nu kreeg ik de melding niet te repareren vochtschade. Keuze vernietigen of retour.
Via de mail contact gezocht met Dynafix bevesting dat ik het hier niet mee eens was. Gerefereerd naar het vorige reparatienummer. Melding gekregen dat mail in behandeling was. Nu opeens SMS telefoon is terug in de winkel?

Wanneer mijn telefoon gerepareerd wordt conform de eerste prijsopgave. Nieuw moederbord nieuw display en nieuwe rand.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

3 dagen geleden - Geachte heer Gielens, We hebben uw gegevens erbij gepakt en zien dat tijdens de eerste reparatie de buitenkant van het toestel is geïnspecteerd waarbij fysieke schade is geconstateerd. Door deze schade komt de garantie te vervallen waardoor wij de kosten niet meer bij de fabrikant kunnen claimen. Dit is ook de reden dat er een prijsopgave werd opgemaakt. Spijtig genoeg is het toestel destijds niet geopend waardoor de vochtschade aan de binnenzijde niet werd geconstateerd. Het is uiteraard de bedoeling dat een monteur altijd een volledige inspectie uitvoert en wij betreuren dat dit bij de eerste reparatie niet is gedaan. Tijdens de tweede controle (tweede reparatie) van het toestel is wel een volledige inspectie uitgevoerd waaruit is gebleken dat er ook vochtschade in het toestel aanwezig is. Wanneer er sprake is van vochtschade in een Samsung toestel krijgen wij geen reparatiemogelijkheden aangeboden vanuit de fabrikant. De reden hiervoor is dat in geval van vochtschade normaliter bijna alle onderdelen vervangen dienen te worden waardoor de kosten voor reparatie hoger uit zouden vallen dan de waarde van het toestel. Spijtig genoeg is het dan ook niet mogelijk om een reparatie uit te voeren op dit toestel. Wij kunnen uw verzoek tot het opmaken van een prijsopgave voor reparatie dan ook niet honoreren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Martijng72

3 dagen geleden - Dan vind ik het verrassend dat er een prijsopgave voor vervangen moederbord rand en glas wordt gemaakt! Want dat is precies wat er dan moet gebeuren! Waarbij ik nog twijfel aan het nut van de rand en display.

Alle klachten die gemeld zijn door Martijng72