Klacht: Telefoon voor de 2e keer aangeboden en nu niet te repararen

op 10 oktober 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn toestel Samsung S6 aangeboden via vodafone omdat hij slecht oplade en kortsluiting maakte. Bericht gekregen kost ongeveer 400 euro om te maken. Moederbord, scherm en rand. Op het scherm was een kleine nauwelijks zichtbare barst. En de rand zaten een paar deukjes in.
doordat ik het niet eens hiermee was. Mijn rechtbijstand ingeschakeld. Vodafone in gebreke gesteld. Dit werd afgewezen. Echter op de dag dat de reparatietermijn verliep. Dit bericht met mijn rechtbijstand besproken. Ik gebeld met vodafone zij konden niets doen moest met Dynacare bellen. Dit kon niet meer. Op maandag gebeld. Na eerst in de wacht te worden gezet. Kon mevrouw niets meer doen telefoon was al in het logistieke proces. Dit geintje koste mij al 15 euro. Terug naar de winkel daar snapte de medewerker het niet. Ik moest en zou de onderzoekskosten betalen. Vodafone weer benaderd. Uit coulance zouden de mij de onderzoekskosten voor de helft retourneren. Terug naar de winkel telefoon opnieuw opgestuurd. Nu kreeg ik de melding niet te repareren vochtschade. Keuze vernietigen of retour.
Via de mail contact gezocht met Dynafix bevesting dat ik het hier niet mee eens was. Gerefereerd naar het vorige reparatienummer. Melding gekregen dat mail in behandeling was. Nu opeens SMS telefoon is terug in de winkel?

Wanneer mijn telefoon gerepareerd wordt conform de eerste prijsopgave. Nieuw moederbord nieuw display en nieuwe rand.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

2 maanden geleden - Geachte heer Gielens, We hebben uw gegevens erbij gepakt en zien dat tijdens de eerste reparatie de buitenkant van het toestel is geïnspecteerd waarbij fysieke schade is geconstateerd. Door deze schade komt de garantie te vervallen waardoor wij de kosten niet meer bij de fabrikant kunnen claimen. Dit is ook de reden dat er een prijsopgave werd opgemaakt. Spijtig genoeg is het toestel destijds niet geopend waardoor de vochtschade aan de binnenzijde niet werd geconstateerd. Het is uiteraard de bedoeling dat een monteur altijd een volledige inspectie uitvoert en wij betreuren dat dit bij de eerste reparatie niet is gedaan. Tijdens de tweede controle (tweede reparatie) van het toestel is wel een volledige inspectie uitgevoerd waaruit is gebleken dat er ook vochtschade in het toestel aanwezig is. Wanneer er sprake is van vochtschade in een Samsung toestel krijgen wij geen reparatiemogelijkheden aangeboden vanuit de fabrikant. De reden hiervoor is dat in geval van vochtschade normaliter bijna alle onderdelen vervangen dienen te worden waardoor de kosten voor reparatie hoger uit zouden vallen dan de waarde van het toestel. Spijtig genoeg is het dan ook niet mogelijk om een reparatie uit te voeren op dit toestel. Wij kunnen uw verzoek tot het opmaken van een prijsopgave voor reparatie dan ook niet honoreren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Martijng72

1 maand geleden - Dan vind ik het verrassend dat er een prijsopgave voor vervangen moederbord rand en glas wordt gemaakt! Want dat is precies wat er dan moet gebeuren! Waarbij ik nog twijfel aan het nut van de rand en display.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, We begrijpen dat het een vervelende situatie is echter hebben wij geen mogelijkheid tot reparatie in geval van vochtschade. Dit had uiteraard de eerste reparatie al geconstateerd moeten worden, nogmaals excuses hiervoor. Met vriendelijke groet, Dynafix wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Martijng72

1 maand geleden - Ik heb ondertussen mijn rechtbijstand verzekering ingeschakeld want dit klopt gewoon niet.

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Vervelend om te vernemen dat onze uitleg u niet voldoende duidelijkheid heeft kunnen verschaffen of tevreden heeft gesteld. We begrijpen dat dit niet de gewenste oplossing voor uw probleem is. Wanneer wij een mogelijkheid tot reparatie hadden, dan hadden wij u deze graag aangeboden. Vanuit de fabrikant krijgen wij hier echter geen mogelijkheid toe. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht Martijng72

1 maand geleden - Vanwege uw reacties, beter gezegd geen inhoudelijke reactie. Ligt het nu bij mijn rechtbijstand.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 10 november 2017 om 10:52 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na het eerdere bericht niets meer van u mogen vernemen. Wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn, dan vernemen wij dit graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 10 november 2017 om 16:05 geantwoord

Doordat zij niet inhoudelijk reageren en zich achter processen die niet klantvriendelijk zijn.
Is er geen oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door Martijng72