Klacht: Telefoon kapot na opsturen naar Dynafix

op 03 juli 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Geachte meneer/mevrouw,

Ik schrijf u naar aanleiding van het bericht dat ik op 29 juni 2017 van u hebt ontvangen met de prijsopgave voor reparatienummer iRMADRSA14777722.
Dinsdag 27 mei heb ik mijn toestel online aangemeld voor een spoedreparatie. Het display was wazig, kleurde voor tweederde groen/geel, en éénderde zwart met strepen. Ik kon niet achterhalen wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Na grondig bestuderen van het scherm concludeerde ik dat er duidelijk geen barsten in zaten. Ik heb nog een foto gemaakt en deze doorgestuurd naar wat vrienden om te vragen of zij wisten wat er aan de hand was. Op deze foto is ook duidelijk zichtbaar dat er geen barsten in het scherm zitten (zie bijlage).

Op 29 juni heb ik een prijsopgave ontvangen van Dynafix. Er wordt meegedeeld dat de technici van Dynafix na onderzoek hebben geconstateerd dat het display van mijn toestel gebarsten zou zijn. Ik krijg daarbij drie foto’s van een toestel dat van mij zou zijn, met een grote duidelijke barst en een kras in het scherm.

Al sinds de eerste generatie van de Galaxy S ben ik een trouwe klant van Samsung geweest. Ik heb toestel 1, 3, 5 én 7 gehad. In al die jaren heb ik nog nooit en barst in het scherm gehad. Voordat ik mijn huidige toestel aan de koerier meegaf heb ik het scherm dan ook nogmaals grondig geïnspecteerd om er zeker van te zijn dat dit niet het geval was. Het scherm kleurde voor tweederde deel groen/geel, en als ik goed keek was het achterliggende Android menu nog zichtbaar.

Mijn toestel is nooit gebarsten geweest, ik heb hem hier ook niet voor aangemeld. Dit kunt u terugvinden. Ik heb het toestel ongebarsten meegegeven aan Abdellah, uw koerier (zie bijlage). Het toestel zal tijdens de transport en/of voor/na het onderzoek beschadigd moeten zijn geraakt. In uw algemene voorwaarden staat dat de Reparateur aansprakelijk is voor schade aan het product veroorzaakt door Reparateur en voor schade voortvloeiend uit het verlies van het product tijdens het reparatieproces of tijdens het transport naar de klant (Algemene Voorwaarden, Aansprakelijkheid Artikel 9.1).

Ik verzoek u om een vergoeding tegemoet te komen voor de aangerichte schade, tenzij u kunt aantonen dat de barst niet van uw kant komt. Ik ben diep teleurgesteld om te zien hoe er met een reparatieverzoeken en garantie wordt omgegaan. Ik hoop dat wij tot een overeenkomst kunnen komen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

1 maand geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw bericht. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij de reparatiegegevens erbij gepakt. U geeft in uw klacht aan dat uw toestel geen beeld meer gaf en gekleurde strepen toont. Dit is een typsich kenmerk van een display module (niet het glas, maar het onderliggende display) welke gebroken is. Om deze schade op foto te krijgen dient een monteur het toestel in een bepaalde hoek onder belichting te houden. Deze schade is direct bij binnenkomst geconstateerd en ook gemeld. Tevens komt de schade overeen met de door u opgegeven klacht. De prijsopgave is dan ook terecht opgemaakt en zal ook gehandhaafd blijven. De bijgevoegde foto is van dusdanige lage kwaliteit dat wij dit niet als geldig bewijs kunnen zien. De "Samsung" letters op het toestel zijn amper zichtbaar waardoor het onmogelijk is om te zien of een barst in het onderliggende display wel of niet aanwezig was. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 31 juli 2017 om 11:15 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door emrekulekci97