Klacht: Telefonische informatie kan men niet vertrouwen bij Aevitae

op 30 juni 2016 over Aevitae in de categorie Verzekering

Ik heb in 2012 telefonisch contact gehad met Aevitae ivm mijn rechtsbijstandverzekering.
Mijn vraag was of geschillen rondom Kind alimentatie gedekt is in mijn verzekering.
Omdat ik net gescheiden was en ik in de toekomst deze geschillen kan verwachten.

Dit werd mij bevestigd dat dit zo was. Partner alimentatie (levensonderhoud) was niet gedekt, kind alimentatie (De kosten van verzorging en opvoeding) wel.

Men verwees ook nog naar de voorwaarden bij DAS.

Ik heb toen ook nog met DAS gebeld, hier werd dit ook bevestigd. Overstappen naar DAS (omdat DAS toch aardig wat goedkoper is dan Aevitae) kon problemen geven omdat er een wachttijd van 3 jaar op de verzekering zit.

Hier heb ik dus niet voor gekozen, gezien de dekking en de eventuele geschillen die binnen die 3 jaar konden komen.

Nu krijg ik dus van zowel Aevitae als ook DAS te dat ik géén dekking heb.

DAS geeft aan dat ik bij het rechtstreekse product van DAS wel dekking had gehad.

Als ik had geweten dat het meer dan 3 jaar ging duren voordat ik een geschil ging krijgen was ik toen over gestapt, had me een hoop verzekeringsgeld gespaard en nu de advocaat kosten.

Spijtig dat men in een moeilijke periode, na een scheiding, voorgelogen wordt en nu achteraf in de problemen komt.

Dit kan toch nooit en te nimmer de bedoeling van Aevitae zijn, liegen tegen klanten die al jaren klant zijn.

Ik hoop dat mijn klacht serieus genomen wordt en er echt naar een oplossing gekeken gaat worden.

Als ik telefonisch contact opneem moet er ook eerlijk een antwoord gegeven worden en achteraf verwijzen naar de voorwaarden is gemakkelijk. Maar waarom kan er dan telefonisch contact opgenomen worden als een verzekerde vragen heeft en sommige dingen niet duidelijk zijn!

Als ik krijg wat mij is beloofd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aevitae over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Aevitae in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aevitae een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aevitae

Heeft op 04 juli 2016 om 09:36 geantwoord

Beste heer Peters,

Op 30 juni jl. heeft onze afdeling Schadeverzekeringen uw klacht inzake de informatieverstrekking omtrent uw rechtsbijstandverzekering per brief beantwoord. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Het spijt ons dat wij u in dezen niet verder van dienst kunnen zijn.

Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact met ons op via telefoonnummer 0900 - 369 44 44 of stuur uw vraag per e-mail aan: backoffice@aevitae.com.

Met vriendelijke groeten,

Aevitae B.V.