Klacht: Tele2 houdt onrechtmatig al meer dan een kwartaal mijn geld vast

op 09 september 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

In mei heb ik op aanwijzing van Tele2 een behoorlijk bedrag overgemaakt omdat ik op mijn mobiele telefoonabonnement anders afgesloten zou worden. In april was ik namelijk op vakantie buiten mijn bundel gegaan. Eind mei is dit behoorlijke bedrag nogmaals geïncasseerd door Tele2. Hierop heb ik gelijk na het ontdekken contact met zo opgenomen. Geen probleem volgens Tele2, ik had immers gelijk en het bedrag zou uiterlijk binnen 4 weken naar mij overgemaakt worden. Na 4 weken had ik nog geen cent in mijn bezit en heb ik ze weer gecontacteerd. Hierop kreeg ik excuses en zou het nu echt binnen 4 weken naar mij overgemaakt worden. We zijn nu vele termijnen van 4 weken en een hoop beloften verder maar ik heb tot op heden geen rooie cent mogen ontvangen. Toen ik op 24 augustus j.l.weer contact had zou het zelfs binnen 10 dagen worden overgemaakt.

Ik heb inmiddels ruim vaker dan 10 keer contact gehad met Tele2. Dit waren veelal gesprekken van 30 minuten of langer.

Vandaag (09/09/2016) kreeg ik te horen dat het sinds 08/07/2016 op de betalingsafdeling ligt en dat eigenlijk alle inspanningen van de call centre agents voor niets zijn geweest. Ik wil dan ook niet uitvallen tegen deze mensen de meesten van hen hebben naar eer en geweten getracht mij te helpen. De tegenstrijdige berichten nagelaten.. Het zit namelijk zo, de financiële afdeling van Tele2 is het behoorlijke bedrag ‘kwijt’. Ik heb er echter geen boodschap aan als Tele2 de interne processen niet op orde heeft.

Mijn geduld is al even op en mijn vertrouwen in Tele2 is 0,0. Ik heb Tele2 reeds in gebreke gesteld en wil snel weer beschikking hebben over mijn eigen gelden. In het laatste gesprek is mij te kennen gegeven dat Tele2 mij geen termijn kan geven en dat ik moet afwachten tot ik wat van ze hoor c.q. ik het geld op mijn rekening heb. Dit is alle redelijkheid en billijkheid te buiten. 6 weken lijkt mij een redelijke termijn en als het dan fout gaat en het wat langer duurt, dan zij het zo maar dit is onaanvaardbaar. Tele2 is wel elke maand stipt op tijd met het incasseren en als de situatie andersom zou zijn geweest dan was ik al lang afgesloten geweest en had ik meermaals oog in oog gestaan met een deurwaarder. Ik heb geen stok om mee te slaan en kan niet anders doen dan bellen met de klantenservice welke mij te kennen heeft gegeven niets meer voor mij te kunnen doen. Ik verwacht a.s.a.p. een oplossing van Tele2.

Geld terug inclusief wettelijke rente, welgemeende excuses van Tele2 en enige andere vorm van compensatie.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RR007