Klacht: Tekorte en overvolle treinstellen in de avonduren.

op 17 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag 12 augustus reisden we van Amsterdam zuid naar Meppel.
In Utrecht kwam een hele kleine trein aan. De trein werd zo vol dat op last van een leidinggevende de trein niet vertrok. Iedereen moest eruit. De lege trein vertrok. Vervolgens was er geen enkele communicatie met de reizigers. Er werd niets omgeroepen. De informatie moest komen van een enkele ns medewerker.Ook de bewakingsdienst van de NS was niet vriendelijk naar de passagiers. Is het de bedoeling van de bewaking om agressie op te roepen? Na een half uur wachten op de volgende trein bleek deze ook meer dan overvol te zijn. Hij vertrok. In Zwolle was de trein iets langer, maar ook meer dan overvol. De communicatie in de trein verliep wel goed. We werden aangespoord een klacht in te dienen.

Vraag en aanbod beter op elkaar afstemmen. Dus zijn er veel reizigers, dan ook voldoende capaciteit zodat iedereen behoorlijk vervoerd kan worden.
Bij calamiteiten een goede en eerlijke communicatie naar de reizigers, ook van de bewakingsdienst.
Bij overvolle treinen, waarbij de meeste mensen moeten staan, de eerste klas open stellen of teruggave van de reiskosten aan de gedupeerde reiziger.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans Elzinga en Tea Anema