Klacht: tegenstrijdige informatie klantenservice, klant dupe

op 04 februari 2014 over Philips in de categorie Electronica Merken

Hallo,

Tijdens de aanvraag is mij niet verteld dat het toesturen van een betalingsbewijs nodig is. Ik heb mijn tandenborstel als verjaardagskado gekregen en in deze chat (514010701315550891) kunt u nalezen dat de medewerker deze voorwaarde niet stelde. Ook in de chat daarna in het Nederlands is hier verder niet op ingegaan.

Ook al ben ik blij met het toegezonden product en werd ik perfect geholpen de eerste keer, vind ik het jammer hoe het verdere verloop is gegaan: ik heb opnieuw contact opgenomen met de chat-service omdat de tandenborstel na toezegging na een paar weken nog niet is binnen was gekomen. In dit tweede gesprek werd ik erop gewezen hoe vreemd het was dat ik in het Engels was geholpen. Ondanks dat dit mijn probleem niet is, zou de nederlandse medewerker dit uit zoeken en mij daarna per e-mail op de hoogte stellen. Verward ging ik akkoord, maar kreeg uiteindelijk geen email terug. Na een paar dagen opnieuw contact opgenomen te hebben met de chat-service werd mij uiteindelijk wel toegezegd dat ik de tandenborstel zou krijgen en verontschuldigde mij voor de mis-communicatie. Hoewel ik het apart vond dat er geen terug-stuur sticker was meegestuurd zoals in het eerste gesprek was aangegeven om de defecte tandenborstel terug te kunnen sturen, ben ik tevreden met het toegestuurde product.

Naast het ontbreken van een terug-stuur sticker zoals initieel was afgesproken, krijg ik in plaats daarvan een email waarin ik een aankoopbewijs zou moeten toesturen (ref.: 50-1507121727). Ik verwacht een terugstuur-sticker zodat ik de defecte tandenborstel terug kan sturen, zoals initieel was afgesproken, maar het is nu een beetje laat om nog terug te komen op het toesturen van een aankoopbewijs. Als dat zo nodig had gemoeten dan hadden jullie medewerkers hier strenger over moeten zijn, maar val de consument hier nu, achteraf, alstublieft niet lastig mee.

Vriendelijke groet,

Arjen

Dat ik het aankoopbewijs niet hoef toe te sturen en een terug-stuur sticker krijg zodat ik de defect tandenborstel kan toesturen (ook ter controle van fraude misschien?)

Philips

Heeft op 20 februari 2014 om 12:02 geantwoord

Een email is naar de klant gestuurd om hem te informeren over de oplossing van zijn klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht ArjenVegt

3 jaren geleden - Bedankt voor de hulp, de klacht is opgelost en kan afgerond worden. Vriendelijke groet, Arjen

Alle klachten die gemeld zijn door ArjenVegt