Klacht: Te weinig tijd voor overstappen

op 05 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ga vaak van alblasserdam naar papendrecht met bus 16 en dan wil ik overstappen op bus 91 naar rotterdam,wij hebben eenklein neefje en gaan we naar de kinderboederij,maar elke x geven we het netjes door aan de bus chaffeur en elke keer rij die voor ons neus weg we hebben t al vaker aangegeven maar dit is heel vervelend we maken onodig veel kosten en moeten onodig veel wachten de wacht tijd is 1 uur dus van alblasserdam naar ridderkerk kost ons bijna 2 uur reizen ik vind het niet normaal en elke keer word er gezegd hij wacht wel even komt goed en elke keer zijn we ons geld kwijt en wachten we nu zijn we het echt zat elke x word er gelogen tegen ons

Als we meer overstap tijd krijgen 2 minuten meer ofso en ik heb heel veel geld onosig opgemaakt zou fijn zijn als daar miscchien iets mee word gedaan word

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 juni 2016 om 12:33 geantwoord

Beste Stephan,

Jammer om te lezen dat je deze situatie vandaag hebt meegemaakt. Ik vermoed dat ik hierover ook al contact heb gehad op Twitter, dit zou met je vriendin kunnen zijn.

Ik heb rond 11:15 contact opgenomen met de verkeersleiding om aan te geven dat ik jullie vraag om over te stappen had binnen gekregen. Mijn collega van de verkeersleiding heeft de buschauffeur op de hoogte gesteld van jullie overstap en gevraagd dan ook even te wachten op de overstap. Ik vind het erg jammer om te lezen dat de bus uiteindelijk wel vertrokken was.

Je geeft aan dat je graag zou willen zien dat je voor de onnodig gemaakte kosten wel een vergoeding zou willen zien. Helaas kan ik dit via deze weg geen vergoeding toezeggen, dit zou je kunnen vragen door via de website een restitutieverzoek in te dienen. Hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact.htm kun je dat doen.

Ik heb intern melding van deze situatie gemaakt bij de teammanager in de regio zodat dit besproken kan worden en de overstaptijd geëvalueerd kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak! Hopelijk hebben jullie nog wel een leuke dag bij de kinderboerderij gehad.

^MR
Webcareteam Arriva

Bericht van Arriva

9 maanden geleden - Beste Stephan, Vanuit de regio hebben wij een ander overstapadvies voor jullie ontvangen. Het advies is om gebruik te maken van de overstap op de Hoogendijk in Alblasserdam. Lijn 16 komt daar om 11:17 aan en lijn 91 vertrekt daar vanaf de andere kant van de kruising om 11:22,je moet hier wel oversteken maar dat moet bij het busstation ook, er is dan 5 minuten overstaptijd. Aan 9292 hebben wij ook doorgegeven of dit advies gegeven kan worden. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Stephan11