Klacht: te weinig informatie over de reis maar vnl. de extreme vertraging op de terugreis

op 14 januari 2014 over Arke in de categorie Online Reisbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wat in de informatie ontbreekt is dat er nergens verwarming is in de guesthouses/hotels, ook warme douches ontbreken, wel koud water, maar dat is niet zo aangenaam bij 3 graden en geen verwarming. Pas op de 5e dag kon ik voor het eerst een warme douche nemen. Verder is er vaker geen stroom dan wel en ook verlichting is er dan niet.Dit word “opgelost”met kaarsen! Ook over de trekking wordt er op de site gezegd als je trappen kunt lopen en een goede conditie hebt, kun je die doen.Maar volgens onze reisleider is dat veel te rooskleurig voorgesteld..Zelf heb ik het niet gedaan, omdat ik keelontsteking kreeg en hoestte, maar uit de verhalen van de rest vd groep bleek wel hoe zwaar het was geweest.Maakt allemaal niet uit, als er maar uitgebreider en
realistischer informatie over wordt gegeven! Maar mijn eigenlijke klacht gaat over turkish airlines! In kathmandu hing aan de incheckbalie een briefje dat er 8 uur vertraging was, met excuses! geen informatie verder. uiteindelijk kwamen we +/- 11 uur savonds aan in istanbul waar we pas de volgende ochtend om 8 uur naar amsterdam konden vertrekken, dus weer 10 uur erbij! We werden van de ene info balie naar de andere gestuurd en kregen met pijn en moeite wat te drinken en een broodje na 10 uur.Al met al kwam ik een dag later thuis! Ik begrijp dat Arke hier niets aan kan doen, maar het zou verstandig zijn om de samenwerking met TA te verbreken. Volgens mij is dit aan de orde vd dag bij deze Maatschappij! Ik kwam in ieder geval totaal kapot en uitgeput thuis, en heb 2 dagen nodig gehad om weer enigszins bij te komen. helemaal dus niet het gevoel dat ik een leuke ontspannen vakantie heb gehad… Misschien zou Arke onze groep kunnen helpen een schadevergoeding van Turkish Airlines te vorderen, we zouden dat heel erg op prijs stellen…het is voor ons allemaal een enorme domper geworden…

Gewenste Oplossing:

Met meer reeëler informatie over nepal in dit jaargetijde, en de zwaarte van de trekking (voor mij niet meer relevant, maar ik heb begrepen dat onze reisleider hier elke keer weer een probleem mee heeft)dus voor degenen die na mij komen...
En ik (en met mij de rest van de groep) zou tevreden zijn met bemiddeling van Arke om een heel redelijke schadevergoeding van TA te krijgen, dus geen 50 euro of zo...

Alle klachten die gemeld zijn door van Prooijen