Klacht: Te vroeg vertrekken van de metro

op 22 mei 2016 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb exact dezelfde klacht als Suzanne G. Het is nu ruim een jaar nadat ze deze klacht heeft ingediend en het lijkt nog steeds niet opgelost, of weer opnieuw opgetreden. Ongeveer 2 of 3 keer per week vertrekt de metro richting Sloterdijk enkele minuten te vroeg. Ik vertrek ook vanaf halte De Vlugtlaan waar vele aansluitingen zijn van trams en bussen en dus ook vele mensen die te leiden hebben onder het te vroeg vertrekken. Het lijkt erop dat de metrobestuurders de tijd niet scherp in de gaten (kunnen/willen) houden bij vertrek. Erg jammer. Als vervent GVB-reiziger hoop ik dat hier snel verandering ik komt.

Wanneer de metro's optijd vertrekken.

Ik reis ook veel met HTM. Bestuurders in trams daar hebben een scherm voor zich dat rood of groen kleurt en in min/seconden aangeeft hoe snel/langzaam ze moeten rijden om exact op de juiste tijd aan te komen en te vertrekken. Het werkt perfect. Wellicht een idee voor GVB? Misschien bestuurders laten inloggen wanneer ze aan een rit beginnen zodat kan worden gechecked of iemand op de juiste tijden rijdt?

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bierista