Klacht: Te vroeg vertrekken van bus 1 venlo

op 08 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag wilde ik graag bus lijn 1 pakken om 11.03 op de konginnesingel in venlo. Kwam om 10.59 aan op het busstation, helaas reed de bus al op dat moment. Vind het erg vervelend dat er niet nog 3 minuten gewacht kon worden en op de aangegeven tijd weg wordt gereden.

Als bussen op de aangegeven tijd wegrijden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 08 februari 2018 om 13:41 geantwoord

Beste LinneaBentlage,

Wat jammer om te lezen dat de bus vanochtend te vroeg is vertrokken! Wij adviseren onze reizigers overigens wel om een aantal minuten voor vertrektijd van de bus bij de bushalte aanwezig te zijn. Halte Koninginnesingel is namelijk geen tijdhalte waar de vertrektijd tot op de seconde afgewacht wordt. Bij halte Koninginnesingel is de vertrektijd bij benadering. Mocht het druk zijn op de weg of er is bijvoorbeeld een ongeval gebeurd dan kan er vertraging ontstaan. Het kan ook voorkomen dat het rustig is en dan kan het inderdaad gebeuren dat een bus iets eerder bij de halte is. Aangezien het in sommige gevallen gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken mag een bus niet bij iedere halte de vertrektijd op de halte afwachten. Excuses voor het ervaren ongemak.Indien de bus structureel meer dan 3 minuten te vroeg is, horen wij dat graag van je. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door LinneaBentlage