Klacht: te vroeg

op 18 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

volgens de nieuwe dienstregeling vertrekt de laatse trein van station Grou-Jirnsum om 22.17 uur.Dit vind ik veel te vroeg.

de oude vertrektijd van 23.28 uur is een prima vertrektijd

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 december 2016 om 08:44 geantwoord

Geachte heer Herder,

Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 18 oktober 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording.

Graag reageer ik op uw klacht over de nieuwe dienstregeling. Ik vind het vervelend te lezen dat deze niet aan uw wensen voldoet. Mijn excuses hiervoor.

Vanaf 11 december gaat de nieuwe dienstregeling in. De dienstregeling, die voor het laatst ingrijpend is gewijzigd in 2007, is volledig opnieuw ontworpen. Voor bijna iedereen verandert iets: van kleine wijzigingen in vertrektijden tot andere routes en aansluitingen.

Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden; het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.

Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Via de link http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/dienstregeling2017.html kunt u alle informatie vinden.

Ik heb uw klacht over de nieuwe dienstregeling doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Met uw reactie kan in kaart worden gebracht of er eventuele aanpassingen gemaakt kunnen worden, ik kan hier echter geen toezeggingen over doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Jachthond1