Klacht: te volle bus

op 06 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanochtend zat de bus van Drachten naar Leeuwarden te vol. Het gaat om lijn 14 (tijd 8:13 uur). Toen de bus aankwam bij mijn bushalte stond de bus al helemaal vol met mensen en moest de buschauffeur roepen dat iedereen naar achteren moest lopen, maar er was gewoonweg geen ruimte. We moesten ons er zelf in duwen, want iedereen wil toch op tijd op schoolstagewerk zijn. Erg onverantwoordelijk, omdat de veiligheid van de reizigers niet gewaarborgd wordt. Zelfs de aardige buschauffeur waarmee ik sprak, vond dit niet kunnen. Elke ochtend is het te vol in de bus rond de tijd van 8.00-9.00 uur. Voorheen werden er vaak extra bussen ingezet. Nu niet meer, zeer zeer jammer. De veiligheid staat niet meer voorop.

Extra bussen rond dit drukke tijdstip (7.30 - 9.00) inzetten, zodat elke reiziger fatsoenlijk en met een veilig gevoel met de bus kan reizen. Toen Qbuzz nog de ritten verzorgde, reden de bussen veel vaker. Na overname door Arriva is dit teruggebracht en dus met dit als gevolg, helaas.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 06 september 2018 om 17:06 geantwoord

Beste Doethy Hoekstra,

In je klacht geef je aan dat lijn 14 tussen 7.30 en 9.00 altijd erg vol zit. Waardoor er een onveilige en daarmee ook onprettige reis ontstaat. Dat is erg vervelend! Ik heb dit gemeld in de regio. Onze excuses voor het ongemak en hopelijk merk je snel verbetering!

Jimmy
Klantenservice Arriva