Klacht: Te veel storingen

op 22 juni 2016 over Mercedes in de categorie Automerken

Mercedes c350 CDI. Na een paar duizend kilometer motor in de \’noodloop\’. Gelukkig in de buurt van een garage. Oorzaak: Kapotte pakking. Nu, net na een onderhoudsbeurt met slechts 36.000 km, waarschuwingen voor defecte ABS en lage bandenspanning. Gelukkig ook nog in de buurt van de garage. Diagnose: twee elektronische componenten kapot. Onderdelen zijn besteld. Kan even duren. Mijn vertrouwen in Mercedes is volstrekt zoek. Wanneer je een behoorlijk bedrag neertelt voor een kwaliteitsauto verwacht je niet 2 ingrijpende storingen van een auto die met liefde wordt behandeld. Wanneer volgt de volgende onaangename verrassing en waar? Hopelijk niet in de Pyreneeën.

Daags na dit incident; waarschuwingslampje motor. Zo snel mogelijk naar de dealer. Opmerking van dealer: \”vuile brandstof getankt, dan gaat de motor in de noodloop.\” Onzin. De auto staat er nog steeds. Bijna een week alweer. Dealer miste een APK \’vanwege een file\’. Ik zou een telefoontje krijgen dat ik de auto kon ophalen. Geen telefoontje, weer geen auto. Van dit model moet je er klaarblijkelijk 2 hebben. Vertrouwen is nu helemaal zoek. Het zal je maar onderweg gebeuren!

Deze auto hoort storingsvrij te zijn. Verleng de garantie met 8 jaar. Dan kan ik leven met een auto die kuren vertoont maar ik heb wel spijt van de aanschaf.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mercedes over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Hammelburg