Klacht: Te vaak gebeld worden

op 14 december 2017 over Lotto in de categorie Loterijen

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lotto een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lotto

Heeft op 15 december 2017 om 11:35 geantwoord

Geachte heer Warton,

Allereerst mijn excuses dat u ongewenst bent gebeld door Nederlandse Loterij. Ik kan me voorstellen dat u dit als vervelend ervaart.

De Lotto past het Bel-me-niet Register toe in alle gevallen waarin dat is vereist. Wanneer u bent ingeschreven in het Bel-me-niet Register zullen wij u nooit bellen, tenzij u:
- Een klant bent (geweest) van de Lotto; - Zelf heeft aangegeven dat wij u mogen bellen voor een aanbod om mee te gaan spelen. Dit kan bijvoorbeeld wanneer u op internet een enquête invult en in een vraag aangeeft een telefonisch aanbod te willen van de Lotto of na de enquête aanvinkt dat wij u mogen bellen.

In deze gevallen is het toegestaan u telefonisch te benaderen ondanks dat u in het Bel-me-niet Register staat.

Om ervoor te zorgen dat u niet meer ongevraagd gebeld wordt door bedrijven waar u klant bent (geweest), kunt u gebruik maken van uw Recht van Verzet.

Om u van dienst te zijn, heb ik uw telefoonnummer geblokkeerd voor het ontvangen van gesprekken van Nederlandse Loterij voor commerciële doeleinden. Houdt u er rekening mee dat de verwerking hiervan een aantal weken duurt.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Nederlandse Loterij, afdeling klachten

Alle klachten die gemeld zijn door Warton