Klacht: Te late levering boeken door fout Van Dijk

op 25 september 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Ik heb de schoolboeken op 1 juli besteld. 2 weken voordat de school begon, ontvingen wij een mail dat de boeken onderweg waren. Na 4 werkdagen wachten, hebben we gebeld omdat we niets ontvangen hadden. Ineens bleek het pakket niet verzonden te zijn en gingen ze het nakijken. Volgende dag weer gebeld: nu hoor ik ineens dat het pakket blijkbaar nog niet eens bij elkaar gezocht is. Dit zou met spoed opgepakt worden. Wederom daarna zelf gebeld, waarna blijkt dat er een storing was bij het sorteercentrum wat diezelfde dag opgelost zou worden. Daarna weer gebeld; nu kreeg ik te horen dat het pakket nog niet bij elkaar gezocht was. Na aandringen is er contact gezocht met het sorteercentrum en werd mij toegezegd dat de pakketten nog die dag weg zouden gaan. De dag erna weer gebeld en wat bleek: het pakket was nog niet verzonden en wederom niet bij elkaar gezocht. Nu kwam het verhaal dat er met 350 pakketten in Midden Nederland iets fout is gegaan en dat het nu met spoed opgelost werd en ook met spoed verzonden werd. Het zou zelfs kunnen zijn dat terwijl ik belde het pakket al bezorgd zou worden…. De dag erna weer gebeld: het pakket blijkt weer niet bij elkaar gezocht te zijn en niet verzonden. Nu hoor ik ineens dat het ook zo maar eens kan zijn dat het pakket pas komt in de week dat school begonnen is. Maar ze gingen alles op alles zetten om het pakket het weekend voor school te leveren. Uiteraard wederom weer geen bericht en weer gebeld. Ik heb in deze periode 1x of zelfs een aantal maal 2x gebeld om de status te horen. Er zijn allerlei beloftes gedaan door diverse verschillende medewerkers die allemaal niet waar bleken te zijn. Uiteindelijk is het pakket halverwege de eerste schoolweek bezorgd. Voor onze dochter was het al een heel gedoe omdat ze op dag 1 meteen al huiswerk kregen en leerwerk en ze meteen van alles moest gaan kopiëren. En wat blijkt, er ontbraken in het pakket nog een aantal boeken. Hier heb ik weer diverse malen over moeten bellen en werd er weer van alles beloofd. Uiteindelijk zijn deze ontbrekende boeken pas op 13 september! geleverd. Tot die tijd heeft onze dochter enorm veel moeten kopiëren en heeft dit voor veel frustratie gezorgd en onnodige stress. We hebben diverse malen een mail gestuurd met onze klacht over de procedures die gevolgd zijn en dat wij het onbegrijpelijk vinden dat als wij zo op tijd onze boeken bestellen, het zo gigantisch mis kon gaan. De week voor de school begon, is de storing gesignaleerd en hadden ze dit kunnen oplossen door ook echt spoedbezorgingen in te zetten, wat niet gedaan is. Wij krijgen alleen steeds een reactie: wat vervelend dat we niet tevreden zijn, maar onze vraag over een vergoeding voor alle door ons gemaakte onkosten (telefoonkosten, laat staan alle tijd, kopieerwerk) wordt iedere keer genegeerd. Daarom via deze site nog een poging.

Ik ben tevreden als wij een kostencompensatie ontvangen voor de gemaakte kosten. Van Dijk belooft (zelfs op hun bandje als je de klantenservice belt) dat zij de boeken een week voor school leveren als je op tijd besteld hebt. Het feit dat zij iedere keer onze vraag over gemaakte kosten ontwijken, vind ik verre van klantvriendelijk en ik voel mij dan ook zeker niet serieus genomen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 26 september 2017 om 14:01 geantwoord

Heeft op 26 september 2017 om 21:21 geantwoord

De manier waarop wij zijn behandeld, alle leugens die keer op keer zijn verteld, het feit dat wij al op 1 juli hadden besteld en dat andere kinderen die later hadden besteld wel een volledig pakket hebben ontvangen, vind ik onbegrijpelijk. Het zou Van Dijk sieren als ze in het vervolg de boeken obv aanvraagdatum gaan behandelen en dat ze een betere service geven. De enorme hoeveelheid tijd, frustratie, telefoonkosten maar vooral, en dat vind ik het belangrijkst, stress en ongemak voor mijn dochter, staat in geen verhouding tot de genoemde oplossing. Het verbaast mij ook dat iedere keer als ik de klantenservice mailde met mijn vraag over tegemoetkoming continue werd genegeerd en dat ik nu via deze weg wel een gericht antwoord ontvang. Ik ben er behoorlijk klaar mee dat er zo wordt omgegaan met mij als klant en alle negatieve energie die het mij heeft gekost. Ik zal dan maar genoegen nemen met de geboden oplossing om dit af te ronden. Gr Marsha

Alle klachten die gemeld zijn door MBOV