Klacht: Te laat

op 10 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik neem elke ochtend de trein die van Emmen naar Zwolle rijdt, alleen heeft deze trein bijna elke dag vertraging. Vaak een aantal minuten, maar hierdoor komt het regelmatig voor dat ik mijn overstap nietnet kan halen, terwijl ik eigenlijk 6 minuten overstaptijd hoor te hebben. Vaak houd ik maar 2 tot 4 minuten van die 6 minuten over. De treinen zitten altijd erg vol ’s ochtends, waarschijnlijk is dat de reden waarom de trein later aankomt in Zwolle.

Kan er dan niet een extra trein aangesloten worden, aangezien dit het hele jaar zo doorgaat? Ik hoop dat er wat aan veranderd kan worden, want het is erg vervelend

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 14:49 geantwoord

Beste Z D,

Wat balen dat je trein steeds zo vol zit en vertraging heeft. Ik kan me voorstellen dat dat minder prettig is.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materieel, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september echter sterk. Onze machinisten en stewards melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een trein en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materieel ingezet.

In de spits zitten onze treinen helemaal vol met reizigers. Dit betekent dat de stoptijden op de stations meer tijd kosten dan berekend in onze dienstregeling. Gevolg is dat de treinen tijdens de rit vertraging oplopen en dus later op het eindstation aankomen. Ons personeel doet zijnhaar uiterste best om dit tot een minimum te beperken.

Excuses voor het ervaren ongemak.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva