Klacht: Te hoge boete

op 07 juli 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn zoon kwam terug met twee boeken die niet door Van Dijk ingenomen zijn. Een boek was 11 jaar oud en had wat waterschade. Het andere boek was 5 jaar oud en had een heel klein beetje waterschade maar dat zag er verder nog heel goed uit. Een prima bruikbaar boek zeker in vergelijking met de andere boeken die hij had gekregen vorig jaar. Nieuwwaarde van de boeken was ongeveer 40 euro en dat is ook wat we moesten betalen. Over de inname van het nieuwere boek was twijfel maar het is uiteindelijk toch niet geaccepteerd. Wij vinden echter dat dit boek goed gebruikt kan worden en willen het terugsturen. Het 11 jaar oude boek niet maar ja dat is natuurlijk geen 40 euro waard.

Wij willen het goede boek waar aanvankelijk twijfel over was terug sturen.
Wij overwegen om de boeken te laten verzekeren maar we hebben geen zin in elk jaar gezeur hierover. Een verzekering is een verzekering en dan moet het niet zo zijn dat het dan niet vergoed wordt of dat je hemel en aarde moet bewegen om het vergoed te krijgen. Hierover zag ik ook een andere klacht.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 08 juli 2016 om 08:08 geantwoord

Beste mevrouw van Delden,

Wij vinden het vervelend dat er 2 boeken zijn afgekeurd wegens waterschade. Helaas kunnen wij boeken met waterschade niet accepteren en worden deze altijd afgekeurd. Boeken met waterschade gaan op den duur schimmelen en daarom kunnen wij ze niet aannemen. Wanneer u het boek naar ons gaat retourneren zal deze weer afgekeurd worden.

De schadenota blijft van kracht en kunnen wij helaas niet crediteren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

VanDijk.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Margrietvandelden